اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارسال 3 هزار و 18 اثر به سوگواره ملی عاشوراییان

دبیرخانه پنجمین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان از ۱۰ مردادماه امسال، همزمان با روز شهادت امام محمدتقی (ع) کار خود را آغاز و در پایان صفر به کار خود پایان داد.

ارسال 3 هزار و 18 اثر به سوگواره ملی عاشوراییان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پنجمین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان به کار خود پایان داد و آئین اختتامیه این جشنواره با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

دبیرخانه پنجمین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان از ۱۰ مردادماه امسال، همزمان با روز شهادت امام محمدتقی (ع) کار خود را آغاز و در پایان صفر به کار خود پایان داد.

طی مهلت تعیین شده برای ارسال آثار 3هزار و 18 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که شامل یک هزار و 165 اثر در بخش شعر، 785 اثر در بخش نثر، 681 اثر در بخش عکس و 387 اثر در بخش قطعات صوتی و تصویری بود.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره از دانشجویان اهل تسنن و کشورهای افغانستان و دانشگاه ازمیر ترکیه نیز آثاری به این سوگواره ارسال شده بود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا گفت: شهادت دو چهره دارد، یک چهره آن خون و چهره دیگرش پیام است و از این نکته می‌فهمیم که شهادت در اسلام هدف نیست، هدف ارزش‌هایی است که شهادت به خاطر آن اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه مقدس‌ترین قداست‌ها در اسلام شهادت است، اضافه کرد: شهادت مقدس است چرا که انسان از شیرین‌ترین چیز یعنی جان خود در راه اسلام گذشت می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگانی همچون امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) جان خود را فدای اسلام کردند، گفت: در دفاع مقدس نیز صحنه‌های زیبایی از شهادت خلق شد که رزمندگان در راه دفاع از کشور جان خود را فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به رشادت‌های حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: 1400 سال پیش چیزی به نام شبکه‌های ارتباط جمعی نبود و هرجایی یک جهان بسته برای خود داشت و هر حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد در دل زمان پنهان می‌ماند.

وی تصریح کرد: در حادثه کربلا نیز حکام نادان طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که واقعه عاشورا در کربلا بماند اما روشنگری حضرت زینب(س) توطئه‌های آن‌ها را نقش برآب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه فرماندهی لشکر اسرای کربلا را حضرت زینب(س) برعهده داشت، گفت: در مقابل کاخ یزید بزم بزرگی به راه انداخت تا با گرداندن اسرای کربلا خود را پیروز میدان جلوه دهد اما پنج روز بعد یزید با روشنگری‌های این بانوی بزرگ عالم موضع خود را تغییر داد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان فرصتی برای عرض ارادت دانشجویان به ساحت سرور شهیدان عالم و ترسیم‌کننده برترین اثر انسانی یعنی شهادت است، اضافه کرد: این سوگواره با پیشینه تاثیرگذار چهارساله سعی کرده تا فاصله دانشجوی هنرمند متهعد را با جامعه مخاطب به حداقل برساند به طوری که این رویداد از طریق فراخوان آثار هنری متناسب با رخداد و حادثه کربلا دنبال شده است.

کامران جعفری با اشاره به اینکه دریافت آثار پنجمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان از ۱۰ مردادماه آغاز شد، افزود: برگزاری این سوگواره در دو بخش عمومی و ویژه برنامه‌ریزی شد که بخش عمومی شامل شعر، نثر، عکس، قطعات صوتی و تصویری عاشورایی و بخش ویژه شامل روضه‌های خانگی، وقف و همدلی مومنانه و شهدای مدافعان سلامت بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به ارسال 3 هزار و 18 اثر به پنجمین سوگواره ملی دانشجویان بیان کرد: از این تعداد یک هزار و 165 اثر شامل شعر،  ۷۸۵ اثر در بخش نثر، ۶۸۱ اثر در بخش عکس و ۳۸۷ اثر در بخش قطعات صوتی و تصویری بود.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی سوگواره به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: چاپ کتاب و برپایی نمایشگاه عکس نیز از برنامه‌های جنبی این سوگواره بود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول