اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پرداخت زکات ۱۸ میلیارد ریالی مردم لنجان در سال ۹۹/ از توزیع کمک‌های مومنانه تا اهدای جهیزیه

دبیر شورای زکات شهرستان لنجان گفت: در سال جاری نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال تحت عنوان کفاره، فطریه، رد مظالم، زکات واجب و مستحبی جمع آوری و بین محرومان شهرستان لنجان توزیع شده است.

پرداخت زکات ۱۸ میلیارد ریالی مردم لنجان در سال ۹۹/ از توزیع کمک‌های مومنانه تا اهدای جهیزیه

حجت الاسلام حمید اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان اظهار کرد: زکات فراسازمانی و نماینده فقرا در شهرستان است‌‌‌.

دبیر احیای زکات شهرستان لنجان با بیان اینکه مسؤولان در ترویج زکات باید اهتمام بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات در پرتو پرداخت زکات حل خواهد شد و ما شاهد رشد روزافزون فقر در جامعه نخواهیم بود.

وی با تاکید براینکه به خاطر اهمیت موضوع زکات، مقام معظم رهبری شورایی تحت مدیریت خودشان تحت عنوان شورای عالی زکات که شامل چند وزیر و سازمان برنامه ریزی و بودجه است تشکیل دادند، متذکر شد: در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز شورای زکات شکل گرفته که اعضای آن را کمیته امداد، امام جمعه، فرماندار شهرستان، اداره بهزیستی، اداره تعاون روستایی، اداره جهاد کشاورزی، سازمان امور مالیاتی و اداره صمت هستند.

اکبری افزود: چندی است که برای روستاها شورای زکات تشکیل دادیم و به لطف خدا این شورا در ۳۹ روستا در شهرستان لنجان چه در بخش مرکزی و چه در بخش باغبهادران تشکیل شده که کار جمع‌آوری زکات را انجام می‌دهند.

دبیر احیای زکات شهرستان لنجان در رابطه با اعضای تشکیل‌دهنده شورای روستایی زکات اظهار کرد: امام جماعت روستا، دهیار، فرمانده بسیج، یک نفر خانم فعال فرهنگی و یک نفر به عنوان عامل زکات عضو شورای زکات در روستا هستند.

وی تبلیغات و فرهنگ سازی را از مهم‌ترین عوامل برای پرداخت زکات در جامعه دانست و یادآور شد: براساس مصوبه شورای زکات شهرستان لنجان فرهنگ‌سازی از طریق تبلیغات محیطی باید صورت گیرد البته بعضی از  شهرداری‌ها احادیث مربوط به زکات را دیوار نوشت کردند که جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم.

اکبری تصریح کرد: در ۱۱ ماه سال جاری نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال تحت عنوان کفاره، فطریه، رد مظالم، زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری و بین محرومان شهرستان لنجان توزیع شده است که بیشترین کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی، درمانی، مسکن، جهیزیه و تحصیلی بوده است.

دبیر احیای زکات شهرستان لنجان در تشریح این موضوع که زکات به چه مشاغل و محصولاتی تعلق می گیرد، یادآور شد: زکات به گندم، جو، خرما، کشمش و دام تعلق می‌گیرد‌‌‌ که در شهرستان لنجان برخی از این محصولات و مشاغل یافت می‌شود.

وی در مورد زکات مستحبی هم تصریح کرد: در بحث زکات مستحبی با اجرای طرح شجره طیبه و با کمک شورای زکات روستایی در روستاهای لنجان، تعداد ۱۰۰ اصل درخت بادام به عنوان زکات مستحبی پلاک کوبی شده و محصول این درختان هر سال به صورت کالا و یا نقدی بین نیازمندان همان روستاها توزیع می‌شود.

اکبری افزود: زکات مستحبی شامل همه موارد می‌شود، بعضی از مردم هستند که زکات به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد اما به صورت مداوم زکات را به عنوان زکات مستحبی پرداخت می‌کنند، برای مثال در خصوص کمک مومنانه ۱۵ تن برنج در بین نیازمندان شهرستان لنجان توزیع شد که شهر سده لنجان در رتبه اول از لحاظ پرداخت زکات برنج است.

دبیر احیای زکات شهرستان لنجان خواستار شد: امیدواریم مردم خوب کشورمان به این امر واجب الهی اهتمام خاصی داشته باشند و با پرداخت زکات که آثار و برکاتی در زندگی روزمره شان دارد به نیازمندان جامعه خود کمک کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول