اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بزرگداشت کاتب بزرگ قرآن در بهار قرآن

طبق اعلام رئیس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان فارس مراسم بزرگداشت استاد محمد نعمتی، کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر به‌همت این دبیرخانه و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان در ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ مصادف با ۱۶ ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

بزرگداشت کاتب بزرگ قرآن در بهار قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس همراه با جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر استان فارس و جمعی از هنرمندان خوشنویس استان امروز، ۱۰ اسفندماه به دیدار استاد محمد نعمتی، کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر رفتند.

مجید میکائیلی، در این دیدار گفت: به سهم خود از آثار ارزشمند استاد نعمتی حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا با رویکرد تولیدمحوری و آموزش‌محوری از حضور استاد نعمتی در کارگاه‌های مختلف استفاده کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه قطعاً در برگزاری مراسم بزرگداشت استاد نعمتی مشارکت خواهیم کرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا با همه ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم گام‌های مؤثری برای تحقق عنوان قطب فرهنگی و قرآنی کشور را برداریم.

جابر مهدی‌یار، رئیس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان فارس هم در این دیدار از انجام برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم پاسداشت استاد نعمتی در روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ مصادف با ۱۶ رمضان سال قمری جاری خبر داد و گفت: این کار را به‌همت آستان قدس رضوی در استان فارس انجام خواهیم داد ولی در اجرای این برنامه نهادهای مختلفی نظیر بسیج هنرمندان هم می‌توانند مشارکت کند. 

امیر جاهدی، جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر استان فارس هم در این دیدار با یادآوری آیات قرآن کریم، اقدامات استاد نعمتی را کاری بزرگ و فاخر برای جهان اسلام برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی را در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) انجام دهیم و در این راستا باید از ظرفیت اساتیدی چون استاد نعمتی بهره گیریم.

وی خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق عنوان پایتخت قرآنی کشور در شیراز شد و افزود: قطعاً کار برای قرآن در زندگی برکت می‌آورد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند راه برون رفت از مشکلات امروزی و تقابل با دنیای استکبار، تمسک به قرآن است.

استاد نعمتی هم در این دیدار ابتدا کتابت آیات وحی را برای خود یک نعمت بزرگ برشمرد و اظهار داشت: تاکنون ۲۲ جلد قرآن را کتابت کرده‌ام و هم‌اکنون در حال کتابت بیست و سومین قرآن هستم اما با قرآن‌های دیگر متفاوت است و این قرآن درشت‌ترین قرآن خط نسخ تاریخ کتابت ایران خواهد بود که اندازه هر صفحه آن ۵۰ در ۷۰ است.

وی با یادآوری اینکه نخستین کلاس قرآن‌نویسی کشور را برپا کرده است، از بی‌مهری‌ها به ساحت قرآن کریم انتقاد کرد و گفت: همان‌طور که در قرآن کریم و کلام معصومین آمده است، قرآن بزرگ‌ترین سرمایه و راهنمای انسان‌هاست اما ما از آن غافل مانده‌ایم و این غفلت هم ایجاد مشکل می‌دهد لذا باید هر کسی در حد و توان خود برای احیای قرآن تلاش کند. به‌عنوان مثال صدا و سیما در این زمینه بیشتر می‌تواند فعالیت کند اما متأسفانه تلویزیون فارس درباره قرآن کم کار می‌کند در صورتی که باید هرچه در توان داریم اعم از رسانه‌ها و فضای مجازی برای معرفی قرآن به‌کار گیریم.

نعمتی با بیان اینکه تا به امروز ۵۰۰ تابلوی قرآنی را کتابت کرده است، گفت: اخیراً صحبت‌هایی برای راه‌اندازی موزه‌ای برای این تابلوها شده است اما انتخاب مکان مناسب و تأمین امنیت و همچنین در دسترس بودن برای عموم مردم برای راه‌اندازی این موزه ضروری است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول