اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

برنامه‌ریزی برای توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ در البرز

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت البرز گفت: جهاد کشاورزی برنامه ریزی کرده است که در روزهای آینده روزانه بالغ بر 120 تن مرغ در سطح استان البرز توزیع شود.

برنامه‌ریزی برای توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ در البرز

کوروش مرادی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: روز گشته 70 تن مرغ در سطح استان توزیع شد این درحالی است که با در نظر گرفتن مصرف 31 کیلوگرم سالانه برای هر نفر، نیاز استان حدود 200 تن ارزیابی می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت البرز با بیان اینکه این توزیع مرغ به صورت کنترل شده و با حضور ناظرین انجام می‌شود، بیان کرد: با این تفاسیر توزیع مرغ در بازارهای روز به صورت محدود انجام می‌شود و نیاز البرز را تأمین نمی‌کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مرکز توزیع مرغ خودروهای حامل مرغ پلمب و در میان با حضور چند ناظر پلمب باز می‌شود، افزود: جهاد کشاورزی برنامه ریزی کرده است که در روزهای آینده روزانه بالغ بر ۱۲۰ تن مرغ در سطح استان البرز توزیع شود.

مرغ‌های که در مرز گرفتار شدند/رفت و برگشت بیش از 25 تن مرغ میان البرز و قزوین

مرادی با تأکید بر اینکه استان توانایی تأمین 20 درصد نیاز خود را در تولید مرغ دارد و برای مابقی نیاز استان مجبور به وارد کردن مرغ هستیم، تصریح کرد: برخی از استان‌ها همکاری لازم را نداشتند، روز گذشته استان قزوین جلوی ورود 30 تن مرغ به البرز را گرفت و به کشتارگاه خود برد و اجازه ندادند 100 تن مرغ به البرز وارد شود.

وی در رابطه با دلیل استان قزوین برای جلوگیری از ورود مرغ به استان البرز، بیان کرد: این اقدام طبق تدابیری استان آن‌ها بوده است که در نظر دارند ابتدا نیاز خود را برطرف کنند. قزوین یکی از سه استانی است که به البرز مرغ صادر می‌کند؛ البته پس از رایزنی‌های صورت گرفته و همکاری نهادهای مربوطه در استان همسایه 27 تن از این مرغ‌ها به البرز بازگشت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه البرز تولید کننده تخم مرغ و صادرکننده است، گفت: به هیچ وجه البرز در توزیع تخم مرغ جزیره ای عمل نمی‌کند و بهتر است نگاه برای توزیع محصول و تأمین نیاز در کل کشور باشد.

وی در ادامه از کمک بسیجیان اصناف برای نظارت بر بازار شب عید خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر مرغ در بازار بیشتر از 30 هزار تومان نیز به فروش می‌سد اما طبق تدابیری که اندیشیده شد تا چند روز آینده مرغ در البرز ارزان می‌شود.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول