اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افشای چند دور ملاقات سری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شاه اردن

یک روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شاه اردن اخیراً چند سری دیدار مخفیانه برگزار کرده‌اند.

افشای چند دور ملاقات سری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شاه اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «عبدالله دوم» شاه اردن اخیراً چند سری دیدار محرمانه برگزار کرده‌اند.

طبق این گزارش، گانتز طی یک ویدئوکنفرانس با تعدادی کنشگران که جمعه هفته گذشته انجام گرفت، به این نکته اشاره کرد: «من با شاه اردن و دیگر مقام‌های اردنی، ارتباطات مستمر و مداوم دارم. معتقدم که می‌توان به همکاری‌های زیادی رسید. روابط با اردن یک دارایی بزرگ است و می‌تواند هزاران بار بهتر شود».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یک «شخصیت ناخواسته در آنجا (مذاکرات با اردن) است و حضور وی در پیشبرد روابط تداخل ایجاد می‌کند».

وی همچنین در خصوص دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با مقام‌های اردن گفت که «گابی اشکنازی» در ماههای اخیر دوبار با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار کرده است.

این مقام صهیونیست بار دیگر با تکرار ادعاهای این رژیم در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌‌ای ایران گفت: «ما نمی‌توانیم با دسترسی ایران به قابلیت نظامی هسته‌ای موافقت کنیم و از نظر سیاسی، اقتصادی و البته از نظر امنیتی برای جلوگیری از چنین چیزی اقدام می‌کنیم».

گانتز با انتقاد از علمکرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «در روز‌های اخیر شاهد بوده‌ام که [علل] رفتار ایران را به [شخص] خود نسبت می‌دهد؛ او گیج شده است. امنیت، یک موضوع شخصی بی بی (نتانیاهو) نیست، مثل واکسنی که دولت اسرائیل دارد، اموال شخصی او نیست. ارگان‌های زیادی هستند که در ایجاد توانایی ما علیه ایران شریک هستند مثل موساد، وزارت خارجه، شورای امنیت مل و به طور قطع، ارتش اسرائیل و دستگاههای دفاعی».

این روزنامه صهیونیستی در حالی گزارشی درباره دیدارهای محرمانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شاه اردن منتشر کرده است که روز پنجشنبه هفته گذشته (هفتم اسفندماه)، مرکز پخش رژیم صهیونیستی (کان) با اشاره به اینکه روابط تل‌آویو و امان به تازگی گرم‌تر شده است، خبر داد که دو طرف سعی دارند پروژه‌هایی را در زمینه‌های مختلف پیش ببرند.

طبق این گزارش، تل‌آویو به منظور نزدیک شدن به اَمان، قصد دارد روابط بازرگانی خود را با اردن و تشکیلات خودگردان توسعه دهد و در مقابل اردن نیز تقاضا کرده است که این روابط از ۱۰۰ میلیون دلار در سال به ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.

گزارش‌ها درباره بهبود روابط میان اردن و رژیم صهیونیستی در شرایطی است که وزیر خارجه اردن اخیراً در خصوص روابط با تل‌آویو، ضمن تأکید بر اصرار اردن بر اجرای راهکار دو دولتی، تأکید کرده بود که «صدای اردن در رد رفتارهای یک‌جانبه اسرائیل بلند بوده است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول