اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دفترچه‌های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ عدم صدور دفترچه جدید

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: صدور دفترچه های درمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه سال جاری در سراسر کشور متوقف شده است، اما دفترچه هایی که هم اکنون در اختیار مردم است، تا آخرین برگ آن اعتبار دارد.

دفترچه‌های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ عدم صدور دفترچه جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عباس نورمحمدی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بیمه ای و درمانی در بستر الکترونیک و کاهش مراجعه مردم به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی، صدور نسخه‌های کاغذی دفترچه‌های درمانی متوقف شده است و بیمه شدگان و مستمری بگیران هنگام مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی می توانند از کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی خود استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران پیش از مراجعه به پزشکان یا مراکز درمانی، تشخیصی و دارویی، به منظور اطلاع از برقرار بودن پوشش درمان، می‌توانند از روش‌های زیر با وارد کردن کد ملی خود استفاده کنند:

۱ - شماره‌گیری کد دستوری #4*1420* بدون نیاز به اینترنت
۲- شماره‌گیری کد دستوری #1666*  بدون نیاز به اینترنت
۳-    استفاده از اپلیکیشن موبایل به نشانی pwa.tamin.ir
۴ -     ورود به سامانه اینترنتی medical.tamin.ir

نورمحمدی افزود: پزشکان، دندانپزشکان و ماماها نیز هنگام مراجعه بیمار بیمه‌شده، پس از احراز هویت، برای بررسی برقرار بودن پوشش بیمه درمانی وی می‌توانند از هر یک از روش‌های یادشده استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از اطمینان از برقرار بودن رابطه بیمه‌پردازی، پزشک می تواند اقدام به ویزیت بیمار کرده و ترجیحا در بستر نسخه الکترونیک یا در صورت فراهم نبودن امکان این کار، بر روی برگه‌های دفترچه در اختیار بیمه‌شده و یا سربرگ مطب یا مرکز درمانی، نسخه‌نویسی کند.

وی افزود: در صورت قطع بودن سامانه، قطعی برق یا فراهم نبودن امکانات و شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک، پزشک طرف قرارداد یا غیرطرف قرارداد می‌تواند دستورهای دارویی، تشخیصی یا درمانی را روی برگه‌های دفترچه دراختیار بیمار، یا سربرگ مطب یا مرکز درمانی صادر نماید. در این صورت درج نام و نام خانوادگی، کد ملی بیمار، کد استحقاق‌سنجی و تاریخ ویزیت در نسخه ضروری است.

نورمحمدی اظهار داشت: بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی می‌توانند پس از صدور نسخه در سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک توسط پزشک معالج،  با مراجعه به هر یک از داروخانه‌ها یا مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی و ارائه مدارک هویتی، خدمات تجویز شده توسط پزشک (دارو، آزمایش، تصویربرداری و...) را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: داروخانه‌ها، مراکز تشخیصی و سایر مراکز خدمات سلامت باید در درجه اول نسبت به احراز هویت مراجعه‌کننده اقدام و پس از استعلام برقراری پوشش بیمه درمان، به بیماران بیمه‌شده ارایه خدمت کنند.

وی گفت: این مراکز درصورتی‌که بیمار، نسخه کاغذی ارایه کند، بر مبنای اطلاعات درج‌شده در نسخه، اطلاعات هویتی و دستور پزشک را در سیستم ثبت و سپس ارایه خدمت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مراکز ارایه‌کننده خدمات سلامت درصورتی‌که دارای نرم‌افزار اختصاصی برای تولید نسخه الکترونیک هستند، می‌توانند نرم‌افزار مورد استفاده خود را از طریق سامانه‌های واسط (API) که از طرف سازمان تامین‌اجتماعی در اختیار تولیدکنندگان نرم‌افزارهای حوزه سلامت قرار می‌گیرد، به سیستم‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌خوانی این سازمان متصل کنند و الزامی به استفاده انحصاری از سیستم‌های تامین‌اجتماعی ندارند.

وی تاکید کرد: موفقیت در اجرای طرح نسخه الکترونیک و توقف صدور دفترچه های درمانی نیازمند همکاری جامعه پزشکی و درمانی است و قطعا در صورت همراهی مردم و دست اندرکاران حوزه سلامت، نتایج مطلوبی خواهد داشت که مهم ترین آنها مدیریت هزینه ها، کاهش رفت و آمد و مراجعات غیرضروری و تسهیل در دریافت خدمات خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی از بیمه شدگان خواست با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و درج اطلاعات هویتی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول