اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید عبدالله ضابط در قم

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شیخ عبدالله ضابط شهید مکتبی و جهادی سال 1399،با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین مهدوی ارفع، ماندگاری و جوشقانیان در حسینیه هیأت فاطمیون قم برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید عبدالله ضابط در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم سالروز شهادت شهید حاج شیخ عبدالله ضابط و راویان مؤسسه روایت سیره شهدا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه هیأت فاطمیون واقع در میدان بسیج قم برگزار شد.
در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری اطاعت از رهبری را از مهم‌ترین توصیه‌های حاج عبدالله ضابط دانست و گفت: اگر کسی در امتحان تبعیت از رهبری موفق شود می‌تواند مجوز حضور در امتحان ظهور را پیدا کند.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان با بیان اینکه شهدا در تاریکی‌ها همیشه همراه ملت ایران هستند، عنوان کرد: اگر بتوانیم شهدا را به خوبی به مردم معرفی کنیم و مسئولان و مردم در کنار یکدیگر از شهدا الگوبرداری کنند بسیاری از مشکلات امروز کشور رفع می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع نیز طی سخنانی تاکید کرد: شیخ عبدالله ضابط روایتگر جریان‌ساز بود و اما امثال این شخصیت نداریم به همین علت اکنون خلاء روایتگر جریان‌ساز احساس می‌شود و جامعه به این انسان‌ها نیاز دارد تا بتواند حرکت‌ها و جریان‌های مورد نیاز را در جامعه رقم بزنند.
وی جریان‌سازی را نیازمند بهره‌مندی از آموزه‌های نهج‌البلاغه دانست و عنوان کرد: این منبع دینی بسیاری از آموزه‌ها را در خود جای داده است و اگر بتوانیم در عرصه عمل از آن استفاده کنیم در حقیقت مسیر امثال شهید ضابط را دنبال کرده‌ایم.
مداحی سید محسن بنی فاطمی به مناسبت شهادت حضرت زینب(س) پایان بخش این مراسم بوده است.
شیخ عبدالله ضابط سال ۱۳۴۱ در مشهد متولد شد و درسال۱۳۶۴ برای تحصیل علوم دینی به قم عزیمت کرد و ضمن تحصیل، به تدریس دروس حوزوی نیز اهتمام ورزید.
وی باتوجه به ارادت ویژه‌ای که نسبت به شهدا و ترویج فرهنگ شهادت داشت، ضمن حضور مستمر در مناطق جنگی و روایت‏گری شهدا، در سال ۱۳۷۹ به همراه دوستانش اقدام به تشکیل گروه تفحص سیره شهدا کرد و از هیچ فعالیتی در مسیر احیاء فرهنگ شهادت دریغ نمی‏کرد و در نهایت 29 بهمن سال 1382 هنگام بازگشت از مراسم بزرگداشت شهدای بابل در حادثه رانندگی به دیدار حق شتافت و در  جوار مولای خود علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده شد.
شهید عبدالله ضابط در بخش ویژه نخستین جشنواره مردمی «عقیق سلیمانی» به‌عنوان شهید مکتبی و جهادی سال 1399 معرفی شده و یکی از اهداف برگزاری این مراسم معرفی برگزیده بخش ویژه این جشنواره مردمی بوده است.
انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول