اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقرار نیروهای ویژه اردن در مرز عراق و سوریه

نیروهای مسلح اردن از استقرار یگان‌های گارد مرزی و گروهی از نیروهای ویژه و نیروهای واکنش سریع در مرز عراق و سوریه خبر دادند.

استقرار نیروهای ویژه اردن در مرز عراق و سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان‌های گارد مرزی و گروهی از نیروهای ویژه و نیروهای واکنش سریع با پشتیبانی نیروی هوایی اردن در مرز بخش شمالی و شرقی این کشور مستقر شدند.

نیروهای ویژه و واکنش سریع شامل تیم‌های ویژه مأموریت‌های امنیتی، آموزش دیده و مجهز به سلاح، تجهیزات و مهمات و ابزارهای لازم هستند و علاوه بر آن هواپیماهای نیروی هوایی در طول ۲۴ ساعت آماده پشتیبانی از نیروهای زمینی برای انجام مأموریت‌ها و ممانعت از عملیات نفوذ و قاچاق و مقابله با تهدیدات و چالش‌های پیشروی کشورهای منطقه هستند.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، «یوسف احمد الحنیطی» رئیس ستاد مشترک ارتش اردن دو روز پیش دستور افزایش تعداد نیروهای گارد مرزی مستقر در مرز شمالی و شرقی به منظور تقویت نقش‌آفرینی این نیروها جهت مقابله با هر گونه نفوذ و قاچاق و دفاع از مرزها را صادر کرده بود.

این تحرکات اردن در حالی است که هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار دادند.

بعد از این گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرده و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است. اما پس از تکذیب وزارت دفاع عراق، آمریکا نیز خبر هماهنگی با بغداد را  پس گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول