اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرقیزستان مشتری جدید اس- 300 روسیه

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور قرقیزستان از واگذاری سامانه اس- 300 روسیه به این کشور خبر داد.

قرقیزستان مشتری جدید  اس- 300 روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، «گالینا بایترک» دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور قرقیزستان از افزایش کمک‌های نظامی روسیه به «بیشکک» خبر داد.

وی گفت: روسیه تجهیزات نظامی در جهت تأمین امنیت قرقیزستان و مرزهای سازمان پیمان امنیت جمعی به این کشور واگذار خواهد کرد.

این مقام قرقیز ادامه داد: در همین زمینه توافقاتی در مورد تحویل سامانه‌های موشکی ضدهوایی اس 300 و هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی به قرقیزستان در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی درباره نتایج اولین سفر خارجی «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان به روسیه اظهار داشت: در این سفر همکاری‌های نظامی بین مقامات ارشد دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد مسکو جهت تامین امنیت مرزی قرقیزستان به این کشور سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس 300 و هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی در آینده نزدیک واگذار کند.

وی تصریح کرد :تعداد دقیق تجهیزات نظامی اعطای روسیه مشخص نیست.

روسیه یکی از کشورهای تامین کننده تجهیزات نظامی قرقیزستان است و هرساله تعدادی از انواع تجهیزات نظامی به این کشور اعطا می‌شود.

اس 300 (به روسی: С-300) یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در اواخر دهه ۱۹۷۰ در شرکت همکاری‌های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد. مدل‌های مختلف این موشک در نام‌گذاری ناتو با نام‌های سام ۱۰، سام ۱۲ و سام ۲۰ شناخته می‌شوند.

اولین مدل این موشک با نام اس-300 پی برای نخستین بار در سال ۱۹۷۹ در شوروی عملیاتی شد، هرچند تکامل آن از سال ۱۹۶۹ به منظور ساخت موشک سطح به هوایی با برد ۷۵ کیلومتر که هم در نیروی زمینی و هم در نیروی دریایی استفاده شود، آغاز شده بود.

این موشک در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول