اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هزینه 258 میلیارد ریالی برای ساماندهی منطقه ویژه اقتصادی بانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: تا امروز 258 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی منطقه ویژه اقتصادی بانه توسط دولت هزینه شده است.

هزینه 258 میلیارد ریالی برای ساماندهی منطقه ویژه اقتصادی بانه

خالد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: مطالعه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال 87 توسط هیئت وزیران تصویب و در سال 1390 برای انجام مطالعات اولیه و تکمیلی ساخت منطقه به شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ابلاغ و از سال 1397 عملیات اجرایی احداث این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: فاز اول این پروژه در 35 هکتار طراحی و در دست اجرا قرار گرفت که برای احداث آن 258 میلیارد ریال اعتبار صرف شده و عملیات فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز در 50 هکتار در حال اجرا است که برای تکمیل آن نیاز به 820 میلیارد دیگر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه در فاز اول تمام زیرساخت‌های زیربنایی شامل آب، برق، جدول‌گذاری و معابر آماده است، ادامه داد: براساس نوع فعالیت‌های تولیدی، زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و چارچوبی برای حضور سرمایه‌‌گذاران در این منطقه ویژه براساس نیازمندی‌ها و نوع فعالیت در نظر گرفته می شود.

ضرورت تامین اعتبار  اجرای فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی بانه

جعفری با بیان اینکه برای اجرای فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی بانه باید اعتبارات آن تامین شود، یادآور شد: اعتبارات فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی بانه از محل درآمد فروش زمین‌ها، اعتبارات استانی و وزارتخانه‌ای باید تامین شود.

وی بیان کرد: عملیات فاز دوم شامل جدول‌کشی، آب، برق، تصفیه‌خانه و احداث ساختمان گمرک است که با تامین اعتبارات عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به آغاز عملیات احداث واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بانه، گفت: عملیات احداث 6 واحد تولید تجاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه به زودی آغاز می‌شود.

تولید محصولات صادرات محورت در منطقه ویژه اقتصادی بانه

جعفری با بیان اینکه محصولاتی که در منطقه ویژه اقتصادی بانه تولید می‌شود باید صادرات محور باشد، اظهار کرد: 130 نفر متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه هستند که با اولویت‌بندی‌های تعریف شده زمین به آنها واگذار می‌شود و اولویت با افرادی است که محصولات صادرات محور تولید کنند.

وی با دعوت از تمام سرمایه‌گذاران کشور برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی افزود: با توجه به بهره‌برداری از فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه فرصت بسیار خوبی در بانه برای سرمایه‌گذاری فراهم شده که از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری از این منطقه دعوت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی با مرز سیرانبند بانه، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این منطقه باعث رونق تولید، اشتغالزایی و توسعه تجارت در مرز سیرانبند می‌شود که اقتصاد استان را متحول می‌کند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول