اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان پذیرش مسافر نوروزی ندارد/ ابتلای 46 هزار و 829 زنجانی به کووید 19

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امسال پذیرش مسافر نوروزی را نخواهیم داشت، گفت: شهرداری‌ها هم حق دایر کردن چادر نوروزی ندارند.

زنجان پذیرش مسافر نوروزی ندارد/ ابتلای 46 هزار و 829 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با بیان اینکه نگاه و نظر ستاد و کمیته‌های اجرایی و نظارت، نگاه یکسان و همانند است، اظهار داشت: قانون، وحدت رویه بوده و رعایت آن به تمام مسؤولان، داوطلبان و طرفداران آن‌ها تاکید شده است.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: تبلیغات داوطلبان، زمان مشخصی داشته و هرگونه تبلیغات خارج از آن زمان، قانونی نبوده و رسمیت ندارد.

وی افزود: به تمام مدیران در سطح استان اعلام شده که استفاده از اموال عمومی به هر مقدار، له یا علیه داوطلیان، ممنوع است.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه رویکرد ما انتخابات سالم قانونی و مشارکت حداکثری در فضای رقابتی خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم هم مفاد قانون اجرایی شود و هم مشارکت حداکثری مورد توجه بوده و شعار محوری رسانه از جمله رسانه مکتوب و مجازی باشد.

وی با بیان اینکه هر داوطلب برای شرکت در انتخابات باید عدم سوء پیشینه داشته باشد، و گرنه از حضور وی جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: فرآیند ثبت‌نام این است که اپلیکیشن پیش‌بینی شده مدارک خود را ارائه دهند و یک مراجعه حداقلی به فرمانداری‌ها باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار زنجان گفت: نکته دوم هم این است که داوطلبان مقام باید در موقع مقرر استعفای خود را اخذ کرده باشند.

وی با اشاره به زمان‌بندی ثبت‌نام در انتخابات گفت: زمان ثبت نام کاندیداهای شورای شهر 20 تا 26 اسفند است و سپس هم انتخابات شوراهای روستاها از 16 فروردین به مدت یک هفته خواهد بود و سپس از 22 اردیبهشت نیز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری ثبت نام خود را انجام خواهند داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات، آسیب‌شناسی انتخابات‌های گذشته در استان انجام شده است، اظهار داشت: این آسیب‌ها از ستاد انتخابات تا شعبه‌ها در سطح استان احصا شده است.

مرادی نافچی در ادامه به موضوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: باید رعایت بیشتری در این موضوع داشته باشیم چرا که در چهار شهرستان روند مبتلایان افزایشی است و این یعنی خطر شهروندان را تهدید می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز با یک ویروس جهش یافته مواجه هستیم، اضافه کرد: اگر بناست در آستانه عید محدودیت نباشد مردم اصناف و بازاریان و همه افرادی که فعالیت‌های اجتماعی دارند و واحد‌های اداری و اجتماعی پروتکل‌های بهداشتی را با دقت اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه پاساژها و افرادی که در این مراکز فعال هستند باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند، اضافه کرد: سلامت مردم شوخی‌بردار نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه امسال کارگروه ستاد سفرهای نوروزی برگزار نخواهد شد و پذیرش مسافر نخواهیم داشت، گفت: شهرداری‌ها هم حق دایر کردن چادر را ندارند و هتل‌ها هم باید از پذیرش افراد مثبت خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی درباره موضوعات مربوط به کرونا به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس بیان کرد: درست است که ما در ایام عید نوروز نگران معیشت مردم هستیم ولی باید پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود.

وی به موضوع کنگره 3535 شهید استان نیز اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که تمهیدات و بسترسازی لازم را در این باره انجام دهند و شورای اطلاع‌رسانی نیز باید با بهره‌گیری از مصوبات خود اقدامات لازم در این باره انجام دهد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه موضوع مهم روز بحث کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی است، گفت: این بیماری بسیار مسری بوده و پیش رونده است و در طول یکسال گذشته چنین رفتاری مشاهده نشده بود.

مصطفی محمدی با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت کرونای انگلیسی فرصتی برای جبران نخواهیم داشت، گفت: درباره کرونای انگلیسی و همچنین خطرناک بودن آن اطلاع رسانی شده است و در شهرستان‌ها نیز این موضوع تبیین شده است

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید نسبت به اقناع‌سازی مردم اقدام کنند، گفت: چیزی که به عنوان رسانه باید مورد توجه خبرنگاران باشد، این است که در بحث بیماریابی باید دقت بیشتری شود و با کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها نسبت به کنترل آن اقدام کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به حجم بالای تولید واکسن و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون 70 درصد از جمعیت بیان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 46 هزار و 829 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 98 نفر از این آمار طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
وی افزود: همچنین تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 968 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که 5 هزار 763 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
محمدی ادامه داد: در این مدت تست‌های آزمایشگاهی 39 هزار و 861 مورد بوده است که 92 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 46 هزار و 829 نفر رسیده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از مصوبات شورای اطلاع‌رسانی زنجان طی جلسات گذشته ارائه کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان نیز با اشاره به اینکه در استان از سال گذشته که مدار آگهی باید از طریق سامانه ارسال می‌شد خوشبختانه انجام شد اما 22 دستگاه از قانون تبعیت نمی‌کنند، گفت: در جلسه گذشته نیز آگهی مربوط به 22 بهمن این بود که از آگهی و یارانه استفاده می‌کنند و شاید یک رسانه گرفته ولی یک رسانه نگرفته است و آن افرادی که از یارانه بهره‌مند می‌شوند بیایند دستاوردهای دولت را بیان کنند و بخش دوم درخواست این بود که رسانه‌ای که هیچ یارانه‌ای ندارد آنها را هم دخیل کنیم.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگان رسانه‌های استان زنجان نیز اعتراض خود را نسبت به توزیع آگهی‌های دولتی و همچنین عدم حمایت از رسانه‌ها در ارتباط با پرداخت یارانه اعلام کردند.

در این جلسه مقرر شد، ۷۴۰ میلیون تومان از یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای صدا و سیمای زنجان اختصاص یابد که این اعتبار برای تامین هزینه‌های کنگره شهدا ۳ هزار ۵۳۵ شهید استان زنجان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول