اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق: الحشدالشعبی در حمله به اربیل دخیل نبوده است

یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق تأکید کرد که سازمان الحشدالشعبی هیچ ارتباطی با حمله راکتی به فرودگاه اربیل ندارد.

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق: الحشدالشعبی در حمله به اربیل دخیل نبوده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غیاث سورجی» از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به اینکه الحشدالشعبی در حمله به فرودگاه اربیل دخیل نبوده است، از دست داشتن یک سرویس اطلاعاتی در این حمله خبر داد.

سورجی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که شایسته نیست گروه‌های الحشدالشعبی را به حمله به شهر اربیل متهم کرد چرا که الحشدالشعبی یک نهاد رسمی است.

او افزود که برخی نهادهای سیاسی و مشخصا حزب دموکرات سعی دارند از این موضوع سوء استفاده سیاسی کنند.

سورجی تصریح کرد که احتمال قوی این است که یک سرویس اطلاعاتی در حمله به فرودگاه اربیل دست داشته و هدف آن نیز بحرانی کردن اوضاع عراق است در نتیجه پیش از هر گونه اظهارنظری بدون داشتن ادله قانونی، بایستی منتظر نتایج تحقیقات ماند.

اخیرا فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفت و پس از آن یک گروه عراقی تازه تأسیس «سرایا اولیاء الدم» با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

این گروه توضیح داد که با ۲۴ فروند موشک، پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل را هدف قرار داده و وعده داد که عملیات‌های بیشتری علیه اشغالگران آمریکایی حاضر در منطقه کردستان عراق انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول