اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش قابل توجه تولید نفت آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد تولید نفت خام این کشور در ماه دسامبر 2020 به روزانه 11.063 میلیون بشکه کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال 2019 بسیار کمتر است و حتی تولید نفت این کشور در هفته هایی از ماه ژانویه به 10.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

کاهش قابل توجه تولید نفت آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه دسامبر 2020 به طور متوسط به 11.063 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

EIA اعلام کرد تولید نفت خام آمریکا به طور متوسط روزانه 58 هزار بشکه کاهش یافته است.

تولید نفت آمریکا در منطقه گلف کاست (Gulf Coast) موسوم به PADD 3 در دسامبر 2020 در رقم 7.611 میلیون بشکه در روز ثابت مانده که این منطقه شامل تولید در تگزاس، نیومکزیکو، لوئیزیانا، میسیسیپی، آرکانساز و آلاباما است.

درحالی که آمار ماه دسامبر، کامل ترین آمار موجود است و آمار پس از آن در دسترس نیست اما بر اساس برآورد های هفتگی EIA، تولید نفت خام آمریکا پس از ماه دسامبر کمتر از 11.063 میلیون بشکه در روز بوده است.

همچنین تولید نفت این کشور در منطقه مید وست (Midwest) موسوم به PADD 2 که شامل نورث داکوتا و اکلاهماست از 1.828 میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر به 1.782 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر کاهش یافته است.

به نوشته این گزارش، کاهش تولید نفت آمریکا در ماه دسامبر متوقف نشده است.

درحالی که آمار ماه دسامبر، کامل ترین آمار موجود است و آمار پس از آن در دسترس نیست اما بر اساس برآورد های هفتگی EIA، تولید نفت خام آمریکا پس از ماه دسامبر کمتر از 11.063 میلیون بشکه در روز بوده است.

برای اینکه متوجه شویم چه میزان این کاهش تولید زیاد بوده است، آمارهای EIA نشان می دهد تولید نفت آمریکا در دسامبر 2019 روزانه بیش از 12.8 میلیون بشکه بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا تخمین می زند برخی از هفته ها در ماه ژانویه تولید نفت آمریکا به 10.9 میلیون بشکه در روز هم رسیده است و برآورد اخیر این سازمان برای تولید در هفته منتهی به 19 فوریه نشان می دهد تولید نفت خام آمریکا به طور متوسط فقط 9.7 میلیون بشکه در روز بوده است.

این کاهش بی سابقه در تولید نفت آمریکا در هفته گذشته بیشتر به علت یخبندان تگزاس بود که باعث شد تا فعالیت پالایشگاه ها و تولید نفت متوقف شود و میلیون ها نفر در خاموشی به سر ببرند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول