اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

حضور ۱۰۰ روحانی جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت

راهیار استان کهگیلویه و بویراحمد بنیاد هدایت گفت: بعد از وقوع زلزله در سی‌سخت، امامان محله استان به همراه طلاب داوطلب برای کمک‌رسانی راهی مناطق زلزله‌زده شدند و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ طلبه بومی و غیربومی در منطقه مشغول فعالیت هستند.

حضور ۱۰۰ روحانی جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت

حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا مدیرتبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد و راهیار استان کهگیلویه و بویراحمد بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در سی‌سخت، امامان محله استان به همراه طلاب داوطلب برای کمک‌رسانی راهی مناطق زلزله‌زده شدند و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ طلبه بومی و غیربومی در منطقه مشغول فعالیت هستند.

راه‌اندازی ۴ موکب فرهنگی و خدماتی توسط طلاب

وی با اشاره به اینکه این طلاب، ۴ موکب فرهنگی و خدمت‌رسانی راه اندازی کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر خدماتی همچون تخلیه منازل، جابه‌جایی وسایل باقیمانده در منازل و انتقال به چادرها و انجام امور فرهنگی و تبلیغی در میان جمع‌های مردمی از سوی طلاب انجام می‌شود.

طبخ روزانه ۳ هزار پرس غذا گرم

موسوی‌نیا افزود: هم‌اکنون بیش از ۳۰ امام محله در منطقه حضور پیدا کرده‌اند که علاوه بر انجام فعالیت‌های خدماتی و فرهنگی، آشپزخانه‌های متعددی نیز ایجاد کرده‌اند و در مجموع روزانه ۳ هزار پرس غذا گرم طبخ و میان خانواده‌های زلزله‌زده توزیع می‌کنند.

ضروری‌ترین نیاز زلزله‌زدگان

راهیار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بر اثر این زلزله خانه‌های بیش از ۸۰ درصد مردم تخریب شده است و باتوجه به پس‌لرزه‌ها مردم در چادر زندگی می‌کنند، گفت: باتوجه به برودت هوا مردم چه آن‌هایی که در چادر هستند و چه افرادی که سرپناهی ندارند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و ضروری‌ترین نیاز برای آنها بازسازی منازل و فراهم کردن کانکس برای آنان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول