اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهران: روستائیان سی‌سخت چشم به راه کمک‌های مردمی هستند/ از اطلاع‌رسانی ضعیف رسانه‌ها گله‌مندیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهران از خدمت رسانی طلاب و روحانیون جهادگر در مناطق زلزله زده سی سخت خبر داد و گفت: اهالی روستاهای سی سخت چشم به راه کمک های مردمی و جهادگران هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهران: روستائیان سی‌سخت چشم به راه کمک‌های مردمی هستند/ از اطلاع‌رسانی ضعیف رسانه‌ها گله‌مندیم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با حجت الاسلام صدارت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 


از اطلاع رسانی ضعیف رسانه‌ها گله‌مندیم

- کسانی که دغدغه کمک رسانی به زلزله زدگان سی سخت را داشتند از همان روز اول پیگیر بودند تا بدانند وضعیت مناطق زلزله زده چگونه است تا اقدامات لازم در روند امداد، اسکان موقت و حتی بازسازی منازل تخریب شده را داشته باشند.

- متأسفانه اتفاق بدی که در حادثه زلزله سی سخت رخ داد این بود که رسانه‌ها نتوانستند آنگونه که باید از همان ساعات ابتدایی شدت وقوع زلزله و آسیب‌های وارده بر مردم زلزله زده را انعکاس و جامعه را در جریان سختی و مشکلات زلزله زدگان قرار دهند.

- البته با پیگیری‌هایی که از سوی طلاب و روحانیون جهادی و دیگر گروهای جهادگر صورت پذیرفت کم کم شدت اوضاع بر همه آشکار شد و گروه‌های جهادی به سرعت خود را به مناطق زلزله‌زده رساندند و امدادرسانی را آغاز کردند.

مناطق زلزله زده سی‌سخت؛ محراب امامان جماعات کشور در خدمت رسانی

- امامان مساجد که اصولاً با عنوان امام محله و یا امام روستا شناخته می‌شوند به عنوان پیشتاز و پیشگام در عرصه‌های مختلف دینی و اجتماعی وظیفه دارند مردم را نیز به این عرصه‌ها وارد کنند و در کنار آنان فعالیت‌های مختلف دینی و اجتماعی انجام دهند.

- در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی نمی‌توان مردم را مکلف و موظف کرد که وارد صحنه شوند و در مناطق زلزله زده فعالیت جهادی داشته باشند برای همین امامان محلات و روستاها در نهایت ایثار و فداکاری بر خود لازم دانستند به نیابت از مردم محله‌شان در مناطق زلزله زده حاضر و به امداد رسانی مشغول شوند.

روستائیان سی‌سخت چشم به راه کمک‌های مردمی هستند

- متأسفانه همه تمرکزها به شهر سی سخت معطوف است و به روستاهای شهرستان دنا توجهی نمی‌شود.

- برای مثال در حال حاضر در روستای کوخدان به ازای هر چهار خانوار آسیب دیده یک چادر وجود دارد و بسیاری از اهالی بدون چادر و در سرمای سخت گرفتار هستند؛ تنها در چند روز اخیر سپاه و بسیج یک سری اقلام مورد نیاز در میان ساکنان این روستاها توزیع کرد.

- لازم است مردم به منظور کمک رسانی در ساخت منازل خانواده‌های آسیب دیده از طریق نهادها و گروه‌های جهادی معتبر به کمک‌های نقدی اهتمام جدی داشته باشند.

گفتنی است ساعات پایانی چهارشنبه ۲۹ بهمن زلزله نسبتاً شدیدی شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند و خسارات زیادی بر ساختمان‌ها و ابنیه در این مناطق وارد کرد و موجب مصدوم شدن تعدادی از شهروندان شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول