اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

عبدالحسینی: باید مجمع فوق‌العاده برای برکناری رئیس فدراسیون تشکیل شود/ کاراته در حال نابود شدن است

پیشکسوت کاراته گفت: اگر اعضای مجمع عمومی در خواست مجمع فوق العاده نکنند، به طور قطع در حق کاراته خیانت کرد‌ه‌اند.

عبدالحسینی: باید مجمع فوق‌العاده برای برکناری رئیس فدراسیون  تشکیل شود/ کاراته در حال نابود شدن است

مجید عبدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت این روزهای کاراته ایران اظهار داشت: اگر جامعه کاراته به خودشان نیایند، کِشتی این رشته با حسن طباطبایی به گل خواهد نشست و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. اگر اعضای مجمع درخواست مجمع فوق العاده نکنند، به طور قطع در حق کاراته ایران خیانت کرد‌ه‌اند. اگر طباطبایی 36 رای در مجمع گرفت، آنها را فرد دیگری برای او جمع کرد. اگر او ادعا می‌کند محبوب جامعه کاراته است و مدیریت صحیح انجام داده، همین الان استعفا کند و سه ماه دیگر نامزد شود. باتوجه به اینکه بیشتر روسای هیأت‌ها را هم خودش در استان‌ها گذاشته، مطمئن باشید به تعداد انگشتان یک دست هم رای نخواهد آورد.

وی افزود: از اعضای مجمع عمومی می‌خواهم هر چه سریع‌تر درخواست مجمع فوق‌العاده بکنند. به روسای هیأت های استانی می‌گویم که کاراته با طباطبایی نابود می‌شود. بیایید رای اعتمادی که به او داده‌اید، پس بگیرید. این آدم نمی‌تواند به موفقیت کاراته کمکی کند.

مدارک مربیگری کاراته با مبالغ گزافی به فروش می‌رسد

قهرمان کاراته جهان در پاسخ به اینکه رئیس فعلی فدراسیون چه اشتباهی مرتکب شده که باید برود، عنوان کرد: در یک سال اخیر و در دوران همه‌گیری کرونا، مدارک بسیار زیاد مربیگری و دان، بدون آزمون کتبی و عملی به برخی افراد داده و موجب هرج و مرج شده است. مربی و استاد باسابقه دان 5 دارد ولی شاگردش در یک روز دان 6 را می‌گیرد. وقتی هم که برای صادر شدن این مدارک به طباطبایی اعتراض کردیم، عنوان کرد که از صدور آنها اطلاعی ندارد. چطور این مدارک صادر شده است؟ به او می‌گفتیم امضای شما پای این مدارک است، می‌گفت نمی‌دانستم چه چیزی را امضا کردم.

وی افزود: این مدارک دیپلم‌های کاراته هستند و وقتی بدون هیچ آزمونی به افراد داده شده، باعث بی‌سوادی جامعه می‌شود. به یک خانم 25 ساله مدرک مربیگری درجه یک ملی داده‌اند. آیا اصلا امسال کلاس ارتقا سطح برگزار شده؟ چند سال دیگر هم بگذرد، همه یادشان می‌رود بیماری کرونایی وجود داشته و این مدرک از کجا آمده است. از همه بدتر که این مدرک، سابقه خورده و آن شخص که بدون هیچ کلاس و امتحانی مدرک گرفته، مدعی می‌شود چند سال پیش مدرک گرفته و مربی هستم. از این دست مدارک با مبالغ گزافی صادر شده است. 

عبدالحسینی اضافه کرد: اگر یک فقره از این مدارک را پیشکسوتان جعل کرده بودند، با آنها چه می‌کردید؟ چرا حسن طباطبایی مدارک خاص صادر کرده ولی هیچ اتفاقی برای او رخ نمی‌دهد و هنوز سر جایش نشسته است؟ از مسئولان نظارتی و بازرسی کشور می‌خواهم در مورد مدارکی که در فدراسیون صادر شده، ورود کنند.

طباطبایی خون جامعه کاراته را در شیشه کرده

سرمربی سابق تیم امید کشورمان در مورد اینکه رئیس فدراسیون در دوران کرونا فقط مدیریت پول گرفتن داشت، تاکید کرد: بارها گفتم در این دوره کلاس مربیگری و داوری را برگزار نکنید ولی رئیس فدراسیون کلاس‌ها داوری و مربیگری را ثبت نام کرد، پول‌ها را از داوران گرفت و نزدیک برگزاری کلاس‌ها عنوان می‌کرد که کرونا وجود دارد و نمی‌توانیم کلاس را تشکیل بدهیم. 

دارنده مدال طلای ستارگان کاراته جهان ادامه داد: با برگزاری مسابقات بی‌محتوای مجازی، پول‌های بسیاری را گرفت و هر سبکی که خواست، مجوز برگزاری مسابقات مجازی می‌داد. می‌گفت باید بازیکنان کارت الکترونیک از فدراسیون بگیرند. کارت‌هایی که پول‌هایش را دریافت کرده ولی کارتی به کسی نداده است. این کارهایی بود که طباطبایی در دوران کرونا انجام داد و خون جامعه کاراته را در شیشه کرد.

رئیس فدراسیونی که صدای منتقدین را هم خاموش می‌کند

سرمربی سابق تیم ملی چین در خصوص اینکه تمام پست‌ها و مقام‌ها برای رئیس فدراسیون است، گفت: طباطبایی تمام سمت‌ها در فدراسیون را برای خودش برداشته و صدای منتقدین را هم خاموش می‌کند. یکی از پست‌هایی که باید یک فرد فنی در راس آن قرار داشته باشد، رئیس سازمان تیم‌های ملی است که ریاست فدراسیون این سازمان را برعهده دارد. اداره سیستم مدیریتی طباطبایی دیکتاتوری بوده و نمی‌خواهد کار را به دست کسی بسپارد. گوش به حرف مشاورانش هم نمی‌دهد تا جاییکه همین مشاوران هم از او و کارهایش دلخور هستند.

عبدالحسینی یادآور شد: طباطبایی هیچ چیزی از کاراته نمی‌داند. در تمام دنیا، کمیته فنی را تشکیل می‌دهند تا رئیس سازمان تیم‌های ملی یا مدیر فنی را انتخاب کنند. این مدیر، سرمربی تیم‌های ملی را می‌چیند و سرمربیان هر تیم (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) کمک و دستیارانش خود را معرفی می‌کنند. تیمی که الان سرمربی‌اش، شهرام هروی است، چطور رییس فدراسیون آمده و سازمان تیم‌های ملی را درست کرده؟ مگر وظیفه سازمان تیم ملی انتخاب سرمربی نیست؟ چرا این کمیته در این زمان نامناسب ایجاد شده؟ او مدیری ناکاربلد است و حتی فرق لباس جودو و کاراته را هم نمی‌داند. 

وی ادامه داد: مگر طباطبایی برای 9 نفر از بزرگان کاراته ابلاغ نزد که کمیته فنی تشکیل شود و از آنها مشورت بگیرد که رئیس و دبیرش چه کسی شود. اعضای کمیته فنی باید نظر بدهند چه کسی مدیر سازمان تیم‌های ملی شود. اگر قرار باشد رییس فدراسیون این چنین چیزی را تعیین کند، چرا کمیته فنی گذاشت؟

طباطبایی به درد کاراته نمی خورد

پیشکسوت کاراته ایران درباره اینکه فدراسیون کمیته‌های زیادی دارد، اظهار کرد: در دنیا دولت‌ها خودشان را کوچک می‌کنند تا بتوانند بهتر به مردم کمک کنند و راحت‌تر کار را اداره کنند. ولی در فدراسیون کاراته تصمیمات خلق‌الساعه می‌گیرند و یک کمیته جدید مثل قوانین و لوایح، رفاه و ... تاسیس می‌شود. مهمترین کمیته‌ای که در فدراسیون بیشترین فعالیت را دارد، کمیته انضباطی است. طباطبایی منتقدین خودش را کمیته انضباطی می‌کند. این جالب است که کمیته انضباطی آیین نامه ندارد.

قهرمان کاراته جهان افزود: ما طباطبایی را برای خدمت آوردیم، نه اینکه به ما خیانت کند و دستش در جیب کاراته‌کاها باشد. طباطبایی اصلا در فدراسیون مدیریتی از خودش نشان نداده و به درد این مجموعه نمی‌خورد. طباطبایی قول داد تا 30 میلیون تومان پاداش مسابقات جهانی اتریش 2016 بدهد ولی این جوایز را پرداخت نکرد. کسانی که حقشان گرفتن پاداش بود، بهتر از هر کسی می‌دانند طباطبایی به درد فدراسیون‌ نمی‌خورد. فدراسیون در دوران کرونا قول داد به مربی‌ها وام بدهد. این وام که می‌خواست بدهد چه شد؟ 

عبدالحسینی در مورد نداشتن تیم‌های پایه‌ای گفت: از روز اولی که طباطبایی به فدراسیون آمد، نمی‌دانم چه مشاوری به او پیشنهاد داد تا تمامی تخم مرغ‌های کاراته ایران را در سبد المپیک توکیو قرار دهد. یکی از اتفاقاتی که افتاد این بود که تمامی اهداف خودش را روی المپیک برنامه‌ریزی کرد. اصلا این تیم نیازی به حمایت نداشت و ملی‌پوشان به خوبی کار خودشان را انجام می‌دادند‌. حتی قبل از حضور طباطبایی در فدراسیون هم ملی‌پوشان عملکرد خوبی داشتند. نمی‌دانم چه شد که همه کارهای کاراته را تعطیل کردند و رسیدن به المپیک توکیو، همه آمال و آرزوها شد. 

عبدالحسینی اضافه کرد: زمانی که تیم پایه‌‌ای به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود، این بچه‌ها انگیزه می‌گیرند. در شهر و استانشان دارای رتبه و مقام می‌شوند. در سالهای آتی هم از نظر شغلی، خدمت سربازی، دانشگاهی و ... با مدالی که می‌گیرند راه برای آنها در آینده هموار می‌شود و بدین ترتیب چرخ کاراته ایران می‌چرخد. هم اکنون کاراته‌کاهایی که در تیم‌های ملی بزرگسالان رنکینگ می‌گیرند، یک روزی در تیم‌های پایه‌ای زیر نظر مربیانی امثال من، اولین مدال‌های خودشان را کسب کردند. به طور مثال، بهمن عسگری اولین مدال برون مرزی خودش را در تیم‌ نوجوانان با من گرفت. 

قهرمان کاراته جهان در خصوص اینکه تیم‌های پایه نادیده گرفته شده است، تصریح کرد: تا سال 2022 هیچ مسابقه ای در سطح رده سنی پایه در جهان برگزار نمی‌شود. کسی که 15 سال داشته و می‌خواست به عضویت تیم نوجوانان دربیاید، بعد گذشت چندین سال بدون تجربه باید در رقابتهای بزرگسالان شرکت کند. وقتی تیم‌های رده‌های سنی پایه را تعطیل می‌کنند، انگیزه‌ای برای آینده نمی‌ماند.

وی افزود: خیلی از کاراته‌کاهای کشورمان تمرین نمی‌کنند و دلخور هستند چون مسابقات داخلی هم برگزار نمی‌شود. متاسفانه در این بخش هم طباطبایی نتوانست مدیریت کند. او نسل سوزی کرد و یک نسل از جوانان ایران را از بین برد.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه برای حضور تیم‌های پایه در مسابقات بین‌المللی پیشنهادی داشته، عنوان کرد: همان یک سالی که تیم اعزام نشد، جلسه‌ای با طباطبایی و سرمربی تیم بزرگسالان داشتم. از آنها درخواست کردم تا تیم امید که پشتوانه اصلی بزرگسالان است را در قالب کمیته تیمی به مسابقات آسیایی اعزام کنیم چون کمیته تیمی رنکینگی ندارد و این بازیکنان اگر مدال می‌گرفتند، انگیزه‌ به جامعه کاراته تزریق می‌شد. وقتی کاراته ایران در مسابقات جهانی قهرمان شده، در رقابت کمیته تیمی با رده سنی امید در این پیکارها شرکت ‌کند و هر مقامی را به دست بیاورد در جایگاه و رنکینگ تیم ملی بزرگسالان تاثیری ندارد. اگر این میدان به جوانان‌ترها داده می‌شد الان این قدر عقب نبودیم.

سرمربی سابق تیم کاراته امید ادامه داد: بعد از آن جلسه که با رئیس فدراسیون و شهرام هروی داشتم، متاسفانه سرمربی تیم بزرگسالان رفت و موبایلش را هم خاموش کرد و دیگر جواب نداد. طباطبایی هم گفت سرمربی تیم ملی پیشنهاد شما را قبول نمی‌کند. شهرام هروی یکی از دلایل تعطیلی این روزهای تیم‌های ملی پایه‌ای است چون درهای تیم ملی را روی بازیکنان مستعد بسته است.

وی افزود: سرمربی تیم ملی در مسابقات مختلف نتایج تیمش نوسانات بسیاری داشت. وقتی تیمی همه بازیکنانش ستاره هستند، نیازی به مربی ندارد. شهرام هروی از نظر دانش فنی چیزی ندارد که به بازیکنان ارائه بدهد. او فقط یک هماهنگ کننده خوب است. از نظر فنی کسی بالای سر سرمربی تیم ملی بزرگسالان نیست و او هم هیچ نیازی ندارد تا به خاطر نتایج کسب شده‌ به کسی توضیحی بدهد اما قبلا افراد زیادی بودند که کاراته را می‌شناختند، نتایج را آنالیز می‌کردند و از سرمربی توضیح می‌خواستند. حالا سرمربی تیم ملی میدان را خالی می‌بیند و هیچ توجیهی برای نتایج به دست آمده ندارد. هم اکنون، رئیس سازمان تیم‌های ملی که خود رئیس فدراسیون نیز هست، از مسائل فنی چیزی نمی‌داند که از سرمربی پاسخی در مورد نتایج ضعیفش بگیرد. سرمربی تیم ملی بزرگسالان، تیم امید را نابود کرد تا یک موقع بازیکنان تیم امید تهدیدی برای نفرات بزرگسالان نباشند. این کارش ضربه بسیار سنگینی به کاراته کشور بود. 

کاراته‌کاهای برتر ایران به فکر مهاجرت هستند

پیشکسوت کاراته ایران در مورد اینکه با این وضعیت اکثر بازیکنان مهاجرت خواهند کرد، تصریح کرد: سالهاست مسابقات قهرمانی کشور و باشگاه ها نداریم. هیچ بازیکن و قهرمان جدیدی به تیم‌های ملی اضافه نشده است. بازیکنان با هزینه و پول خودشان به مسابقات مختلف رفته‌اند. روزی که بحث شرکت در المپیک رقم خورد، 40 تا 50 بازیکن تاپ داشتیم که الان تعداد آنها خیلی کم شده است. ورزشکاران وقتی انگیزه‌های لازم را نبینند، به سراغ کار و زندگی خودشان می‌روند. 

عبدالحسینی با اشاره به اینکه طباطبایی از زمانی که وارد فدراسیون  شده فقط شعار داده، خاطرنشان کرد: جامعه کاراته فقط از او خربکاری دیده و هیچ فکر و برنامه‌ای برای این رشته ندارد. او در حال نابود کردن کاراته ایران است. اگر مدیری کاربلد در راس کار باشد، نقدها را می‌بیند، نقاط ضعفش را متوجه می‌شود و آنها را تبدیل به نقاط قوت می‌‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول