اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

البخیتی: دولت آمریکا به‌جای متجاوز، از یمنی‌ها می‌خواهد نبرد نکنند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن عملیات دیروز این کشور علیه مواضع عربستان سعودی را دقیق و مهم دانست و گفت که توقف این عملیات وابسته به توقف اقدامات ریاض است.

البخیتی: دولت آمریکا به‌جای متجاوز، از یمنی‌ها می‌خواهد نبرد نکنند

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن  عملیات تلافی‌جویانه این کشور علیه مواضع نظامی عربستان سعودی را دقیق دانست و  گفت که ریاض به این نتیجه رسیده است که توان مقابله با توانایی‌های موشکی یمن را ندارد.

این مقام یمنی یکشنبه شب در  گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که عملیات موشکی و پهپادی دیروز شنبه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خاک عربستان سعودی با عملیات‌ سابق تفاوت دارد؛ چرا که اهداف مهمی را هدف قرار داد.

ائتلاف سعودی شنبه‌شب مدعی دفع حملات پهپادی و موشکی به شهرهای ریاض، پایتخت و خمیس مشیط و جیزان (جنوب غربی عربستان) شد. ارتش یمن اعلام کرد که در این عملیات، یک موشک بالستیک و ۱۵ پهپاد تهاجمی به کار گرفته شده است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در مورد ادامه این گونه عملیات نیز گفت که توقف این عملیات منوط به توقف حملات ائتلاف سعودی به یمن و لغو محاصره این کشور است و دولت نجات ملی و انصارالله آماده‌اند بعد از توقف این حملات درباره راه حل سیاسی بحث و گفت‌وگو کنند.

بخیتی از عربستانی‌ها خواست از مواضع نظامی دور باشند و در ادامه با دفاع از عملیات یمن علیه عربستان سعودی گفت که یمنی‌ها حق دارند این مواضع را هدف قرار دهند.

او گفت: «عربستان سعودی از ابتدای جنگ علیه یمن، هزاران غیرنظامی را کشته و این درحالی است که ارتش یمن به فکر جان و زندگی غیرنظامیان در عربستان است و اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد».

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی را خطرناک‌تر از حملات نظامی مستقیم این ائتلاف به یمن دانست و گفت که دولت جدید آمریکا بدون اینکه خواستار توقف حملات و لغو محاصره یمن باشد از یمنی‌ها می‌خواهد نبرد با ائتلاف سعودی را متوقف کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول