اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

معاون مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری معرفی شد

حجت‌الاسلام مجتبی محمدی به عنوان معاون مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

معاون مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراسم معارفه معاون مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار و حجت‌الاسلام مجتبی محمدی به عنوان معاون مطالبه‌گری این ستاد معرفی شد.

همه مردم باید پای‌کار امربه معروف و نهی از منکر بیایند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این مراسم گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شده که همه اقشار مردم پای کار بیایند و این واجب الهی به یک گفتمان مرسوم تبدیل شود.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه اظهار داشت: باید کوچه به کوچه و محله به محله مسئله امر به معروف و نهی از منکر برای مردم تبیین و یک تشکل بزرگ مردمی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در فضاهای تیره و تار واجب الهی احیا نمی‌شود، گفت: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر لحن صحبت بسیار مهم است و باید تذکرات به صورت محبت‌آمیز و با نیت کمک و اصلاح مطرح شده و از چالش، نزاع و درگیری پرهیز کرد.

وی تاکید کرد: در این 42 سال هر کاری را انفرادی انجام دادیم ثمر چندانی نداشت و هر کاری با حضور مردم صورت پذیرفت تاثیرات عمیق و چشمگیری داشت لذا همانند خاموش شدن فتنه 88 که توسط خود مردم صورت پذیرفت، بحث امر به معروف هم با حضور مردم نهادینه خواهد شد.

لزوم فعال شدن تیم‌های امر به معروف در ادارات استان

مهران مرادی نیز در ادامه جلسه گفت: پایگاه‌های بسیج سراسر استان با تمام ظرفیت آمادگی هر گونه همکاری با ستاد جهت گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را دارند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به لزوم نظارت دقیق‌تر بر ادارات استان در زمینه مبارزه با منکر و ترویج معروفات تصریح کرد: از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد فعال نمودن تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر در خود ادارات است زیرا مشاهده منکر در سیستم‌های اداری مردم را بدبین و ناامید می‌کند.

اولویت ستاد امر به معروف بررسی ریشه‌های بروز ناهنجاری‌ است

در ادامه حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی با تشریح برخی از اقدامات انجام شده در زمینه مطالبه‌گری صحیح گفت: مهم‌ترین معاونت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر معاونت مطالبه‌گری بوده که وظیفه پیگیری مطالبات مردمی و سازماندهی گروه‌های جهادی را عهده‌دار است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌ رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: پیگیری مسائل مربوط به حجاب و عفاف از اولویت‌های دهم ستاد است و اولویت‌های اولیه بررسی ریشه‌های بروز ناهنجاری‌ها و پیگیری مشکلات مردم است.

وی تاکید کرد: لازمه نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌باشد که با رایزنی‌هایی که با دستگاه قضایی استان داشتیم دادگاه ویژه‌ای در جهت حمایت‌های قضایی از این افراد ایجاد شد.

مهمترین جامعه هدف معاونت مطالبه‌گری مسئولان هستند

در پایان حجت‌الاسلام مجتبی محمدی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در حال حاضر نا امید کردن مردم از نظام بزرگترین منکر و امیدآفرینی بزرگترین معروف جامعه کنونی ما است، گفت: بیشترین افرادی که در امیدآفرینی یا ناامید شدن مردم تاثیرگذارند، مسئولان هستند لذا نوک پیکان مطالبه‌گری ستاد به سوی این افراد نشانه رفته است.

معاون جدید مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امروز ریشه‌ای‌ترین جهاد ایجاد امید در دل توده‌های مختلف مردمی است که با استفاده از مطالبه‌گری صحیح و پیگیری مشکلات آن‌ها بخشی از آن محقق خواهد شد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول