اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب الله: بین المللی کردن مشکل لبنان نادیده گرفتن خطر اسرائیل است

عضو فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که بین المللی کردن مشکل لبنان و اعلام بی طرفی این کشور مشکل را پیچیده‌تر می‌کند، زیرا دیگر کشورها از منظر منافعشان به مشکل لبنان می‌پردازند.

حزب الله: بین المللی کردن مشکل لبنان نادیده گرفتن خطر اسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» در پارلمان لبنان  در واکنش به دعوت رهبر مارونی‌های این کشور برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی درباره لبنان گفت که بین المللی کردن پرونده لبنان، خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری المنار، حسن فضل الله گفت: «مار بشاره پترس الراعی، اسقف مارونی‌های لبنان معتقد است که بین المللی کردن مشکلات لبنان راه حل آنهاست در حالی که معتقدیم این طرح، مشکل را پیچیده‌تر می‌کند، زیرا آنچه که برای کشورها مهم است منافعشان است و محاسبات خودشان برایشان مهم است».

عضو پارلمان لبنان گفت: «وقتی از بین المللی کردن مشکل لبنان حرف زده می‌شود، نمی توان اسرائیل را که خطری برای لبنان است، نادیده گرفت. ما آنچه بر سر لیبی، عراق و سوریه به دلیل بین المللی شدن بحران‌هایشان رخ داد شاهد بودیم، آیا مسیحیان در این کشورها مصون ماندند».

وی تاکید کرد: «اگر دولت سوریه و مقاومت از آنها دفاع نکرده بود، از آنها احدی در آن کشورها باقی نمانده بود».

فضل الله گفت: «گروه‌های بزرگی از مردم لبنان از قرار دادن لبنان تحت قیمومیت بین المللی حمایت نمی‌کنند و هیچ کسی نمی‌تواند موضع ملت لبنان را در قبال هر قضیه‌ای را به موضع عده‌ای از آنها محدود کند».

اسقف مارونی‌های لبنان روز شنبه در بین حامیان خود در محل اقامتش در بکرکی مدعی شد که خروج لبنان از سیاست بی‌طرفی همواره منجر به اختلاف میان لبنانی‌ها شده است.

الراعی با تاکید بر لزوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای اعلام بی‌طرفی لبنان، گفت: « لبنان نباید قربانی درگیری‌ها شود. ما خواهان برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای منع اقامت دادن فلسطینی‌ها در کشورهای دیگر و بازگرداندن سوری‌ها به کشورشان هستیم».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول