اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مادر سردار شهید «علی شفیعی» آسمانی شد

مادر سردار شهید علی شفیعی به فرزند شهیدش پیوست.

مادر سردار شهید «علی شفیعی» آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هر وقت احوالش را می‌پرسیدم و می‌گفتم مراقب خودتان باشید، می‌گفت "بِل بریم راحت شیم".

واقعا از این دنیا خسته شده بود. دلش برای رسیدن به علی پَر می‌زد.از بدحجابی‌ها در جامعه دلخور بود و می‌گفت: شهید دادیم تا اسلام حفظ شود نه‌این‌که بدحجابی رایج شود.

خودش با فقر و تنگدستی روزگار را سپری و علی را هم با فقر بزرگ کرده بود، از کار در کوره‌های آجرپزی تا کارگری همه را تجربه کرد تا لقمه نانی به سفره‌ی همیشه خالی علی بنشاند.

علی را اما با غیرت و مومن تربیت کرد، طوری که در نوجوانی همراه انقلاب و در جنگ یار حاج‌قاسم شد.از جبهه به مادر پیغام داد تو هم بیا جبهه، اینجا هم می‌توانی خدمت کنی و هم لقمه نانی هست که بخوری.

مش‌ سکینه، سال‌های جنگ را به خدمت در پشت جبهه گذراند تا این‌که علی به‌عنوان فرمانده محور در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید و مادر را برای همیشه تنها گذاشت. ننه‌علی از وقتی که مختصر حقوقی بابت فرزند شهیدش گرفت، فقرا را در آن شریک کرد.

حاج‌قاسم تا شهید نشده بود، همیشه حضوری یا تلفنی احوالش را می‌پرسید و برای تغییر روحیه‌اش با او مزاح می‌کرد، پیگیر دوا و دکترش بود حتی گاهی ساعت ۲ نیمه شب زنگ می‌زد و احوال مادر را می‌پرسید.

"ننه ‌علی" هیچ قوم و خویشی نداشت، همه‌کس او علی بود که شهید شد و بعد از علی دوستان و همرزمان علی وظیفه‌ی فرزندی را برای او به‌جا آوردند. یکی از این بزرگواران حسین نیک‌نشان از بچه‌های واحد تخریب لشکر ثارالله است که طی این سال‌ها از هیچ تلاشی برای رسیدگی به امور مادر دریغ نکرد؛ حتی مسافرت‌هایش را به‌خاطر مادر تعطیل می‌کرد. او و همسرش در خدمت به مادر شهید علی شفیعی حق مطلب را ادا کردند و تا آخرین لحظات در کنارش بودند.

"ننه‌ علی" واقعا خسته بود، میل رفتن داشت و خدا با بردن او، ما بازماندگان را از برکات نفس‌های پر از خیرش محروم کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول