اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زنگ نیکوکاری در مدارس بابل نواخته می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابل گفت: در روز سیزدهم اسفند ماه جاری زنگ نیکوکاری در یکی از مدارس بابل به صدا در می‌آید.

زنگ نیکوکاری در مدارس بابل نواخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، احمد جعفری امشب در بابل در جمع خبرنگاران، هدف این نهاد را ارائه خدمات بی‌منت به مردم دانست و اظهار کرد: پیگیری‌های دلسوزانه بدون هیچ چشمداشتی در پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بابل بیان کرد: در سال جاری با لبیک به فرمایشات رهبری در راستای اجرای رزمایش مومنانه قدم برداشتیم که گام حمایتی مهمی برای کمک به خانواده‌های نیازمند آن هم در این شرایط ویژه اقتصادی بود.

جعفری با اشاره به اجرای طرح اطعام مهدوی، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح ۱۶ هزار پرس غذای گرم تحویل مددجویان و غیرمدجویان بابلی شد، طرح گلریزان جهت تدارک جهیزیه نوعروسان را داشتیم که به‌دلیل محقق نشدن اعتبارات دولتی از محل منابع نوعروسان را روانه خانه بخت کردیم.

*ساخت ۶۷ مسکن روستایی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابل از اجرای طرح مجازی مفتاح الجنه خبر داد و گفت: پیرو انجام این طرح کلیپ دو دقیقه‌ای از نیازهای مددجویان تحویل احصا و در اختیار خیران شهرستان قرار گرفت، همچنین اجرای طرح قربانگاه ابراهیمی را به مدت دو سال پیاپی در روز عید قربان داشتیم که به کمک آن امسال هزار و ۳۰۰ کیلو گوشت گرم تحویل مددجویان شد.

این مسؤول اعلام کرد: تدارک ساخت ۶۷ واحد مسکن روستایی" با اولویت قرار دادن منازل فرسوده" اقدامی مشترک بین بنیاد مسکن و کمیته امداد بود، کمتر از یک ماه همه ۶۷ پروانه ساختمانی را اخذ کرده و با ضمانت زنجیره‌ای مددجویان صامن شدند بیش از ۹۰ درصد منابع را دریافت کردیم.

*توانمندی‌سازی مددجویان

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد فقر تولید نمی‌کند، ادامه داد: بلکه نیازمندان براساس فرازونشیب‌های تولید شده را تحویل دستگاه‌های حمایتی می‌دهد ما به‌دنبال توانمندسازی خانواده‌ها هستیم، در این راستا با راستی‌آزمایی و بررسی وضعیت یک بسته حمایتی در زمانی مشخص تعریف می‌شود البته از سال ۹۷ به‌دلیل شرایط بد اقتصادی معیشت خانوادها دچار اختلال شد.

جعفری با اشاره به اقداماتی که به تقویت بعد اقتصادی خانوارها کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: اعطای وام اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون و وام تلفیقی برای مددجویان تا سقف ۸۰ میلیون تومان برای توانمندسازی و خروج خانوار از چرخه حمایتی امداد از گام‌های مهم است، هر چند منابع ما اندک است اما سفره‌ای که امام پهن کرد با برکت است!

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابل بیان کرد:  برخی از نیازهای خانوار تا قبل از بیماری کرونا شاید یک آسیب محسوب می‌شد ولی تبدیل به ملزومات شد، شهرستان بابل نزدیک به ۸۰۰ دانش آموز و ۱۳۰ دانشجوی مددجو دارد، اکثر دانش آموزان در تهیه تبلت مشکل داشتند که با هم‌افزایی خیرین و نیکوکاران کسی از تحصیل باز نماند.

*به صدا درآمدن زنگ نیکوکاری

این مسوول اذعان داشت: هر ساله دو مناسبت ملی در طلیعه سال تحصیلی جدید و پایان سال را در قالب جشن ملی نیکوکاری داریم که امسال این مناسبت را با شعار عیدی در شهرستان گرامی می‌داریم در این خصوص، در روز چهارشنبه سیزدهم اسفند ماه زنگ نیکوکاری در یکی از مدارس بابل به صدا در می‌آید، برپایی پایگاه را در روز پنجشنبه و برنامه سخنرانی پیش از خطبه جمعه را در روز جمعه خواهیم داشت. 

وی گفت: خیرین ما در بحث کرونا گل کاشتند و در قالب کمک‌های مومنانه به تیم پزشکی ما کمک کردند، تاسیس این نهاد از دغدغه‌های اصلی امام راحل بود به همین علت ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب در ۱۴ اسفند ماه ۱۳۵۷ پایه‌گذاری شد و هر روز در حال تقویت است.

*اعطای خدمات به ۸ هزار و ۵۰۰ مددجوی بابلی

جعفری ضمن ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در یازده ماهه گذشته در بابل، تصریح کرد: ما ۵ هزار و ۴۰۰ خانوار بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش داریم که این عدد برای بابل افتخارافرین نیست ولی توفیقات فراوانی داریم به‌طوری که در سال جاری موفق به پرداخت مستمری به مبلغ ۳۹۶ میلیارد ریال شدیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابل ادامه داد: در بحث عمران و ساختمان از قبیل احداث ساختمان تعمیرات کلی و جزیی، احداث حمام سرویس بهداشتی ۱۱۳ مورد به ارزش ۴ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال، کمک به ۷۴ نوعروس به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال، اجرای ۴۲۵ طرح اشتغال بالغ بر ۱۵۷ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال کمک اعطا شد.

این مسوول اضافه کرد: در راستای اجرای طرح اکرام و محسنین که طرحی قدر و جاافتاده است و حتی از خارج کشور هم حامی داریم، ۳ هزار و ۶۴۶ حامی حمایت از هزار و ۲۰۰ یتیم را برعهده دارند، در بخش بهداشت و درمان هزار و ۸۸۰ نفر از خدمات بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال بهره بردند و در راستای پرداخت وام کارگشای پنج الی ۱۵ میلیونی، ۴۰۵ خانوار از وام قرص الحسنه‌ای به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند، در سایر خدمات نیز مبلغ ۲۴ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال صرف شد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری همایش‌ها نیکوکاری، جمع‌آوری صندوق صدقات و نذورات ۲۱۱ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال درامد داشتیم، گفت: همه تقدیم مددجویان شد.

 انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول