اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشکل ۱۱ واحد تولیدی خراسان رضوی برطرف شد

مشکل ۱۱ واحد تولیدی خراسان رضوی با حضور استاندار در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برطرف و راهکارهای لازم برای حل آن‌ها اتخاذ شد.

مشکل ۱۱ واحد تولیدی خراسان رضوی برطرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در نشست امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل استانداری اظهار کرد: مشکلات این واحدها در خصوص تأمین زمین، برق، آب و گاز، تقسیط بدهی به شرکت‌های خدماتی و تمدید کارت بازرگانی بوده که تصمیمات لازم برای رفع مشکل آن‌ها گرفته و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای آن‌ها شدند.

محمدصادق معتمدیان افزود: ماهیت کاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کاهش بوروکراسی اداری برای حل مشکلات بخش تولید است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری که برای ایجاد تولید و اشتغال هزینه هنگفتی کرده است، نباید به دلیل مشکلات زیرساختی یا بدهی بانکی و عدم تأمین نیازهای خود فعالیتش را تعطیل کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل تأمین برق در برخی شهرک‌های صنعتی استان، خواستار پیگیری دستگاه‌های اجرایی به‌منظور تأمین اعتبار و ایجاد یا تقویت پست‌های برق برای تامین نیاز کامل واحدهای تولیدی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تقریبا اغلب شهرک‌های صنعتی در استان در تأمین برق مشکل دارند و ایجاد پست برق در ۱۰ شهرک صنعتی استان از اولویت لازم برخوردار است.

رضا شجاعی افزود: در صورتی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از محل بودجه استانی یک سوم اعتبار لازم برای ایجاد پست‌های برق را تأمین کند، شرکت شهرک‌های صنعتی استان باقی اعتبار مورد نیاز را اختصاص خواهد داد.

مهدی علومی، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان نیز در این نشست گفت: بودجه استانی کمی برای ایجاد پست برق در شهرک‌های صنعتی اختصاص می‌یابد اما طبق قانون بخشی از هزینه این پست باید از محل بودجه استانی تأمین شود.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ تا پایان ۱۱ ماهه امسال ۱۴ دستگاه اجرایی مشکلات واحدهای تولیدی را در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کردند که سهم سازمان تأمین اجتماعی از حل مشکلات این واحدها ۲۶.۶ درصد، بانک‌ها ۲۵.۶ درصد، امور مالیاتی ۲۲.۳ درصد، استانداری ۴.۴ درصد و باقی دستگاه‌های از جمله شرکت‌های خدماتی کمتر از سه درصد بوده است.

محمدرضا مس‌فروش افزود: طی یک هفته اخیر و در فاصله بین آخرین نشست کارگروه ستاد تسهیل با نشست امروز، هفت پرونده مربوط به دو گروه انرژی و تامین اجتماعی توسط گروه‌های ذیل این ستاد بررسی شده که ۶ مورد در خصوص انرژی و یک مورد در خصوص تأمین اجتماعی بوده و برای تصمیم‌گیری نهایی به نشست امروز ارجاع شده است.

انتهای پیام/ 70051/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول