اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۲ شهر گیلان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا/کرونا خوشه‌ای به دنبال قربانی‌ است

به گفته مسؤولین بهداشت دو شهر رودبار و رودسر در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند و طبق آخرین اظهارات کرونا در گیلان به‌صورت خوشه‌ای در حال شیوع است.

۲ شهر گیلان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا/کرونا خوشه‌ای به دنبال قربانی‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجموعاً ۳۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۷۰ تن از آن‌ها بیماران تازه پذیرش‌شده استان طی ۲۴ ساعت گذشته هستند.

اعلام‌شده ۷۷ بیمار کرونا در ICU بیمارستان‌های گیلان به سبب وخامت حالشان بستری هستند و نکته قابل‌توجه اینکه ۱۰ تن از این بیماران بلافاصله پس از مراجعه نیاز به مراقبت‌های ویژه داشتند.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص سریع وخیم شدن حال بیماران کرونایی در گیلان گفته که این افراد در خانه خوددرمانی کرده و دیر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

اما بنا بر اعلام وزارت بهداشت، دو شهرستان رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

رودسر و رودبار هر دو جزو مبادی ورودی استان گیلان هستند، حیدرزاده در تشریح نارنجی شدن این شهرها می‌گوید دلیل اصلی شیوع نسبتاً بالا در این شهرستان‌ها تنها ورود مسافر نیست بلکه رفت‌وآمدهای خانوادگی بین رودبار و شهرهای نزدیک قزوین و همچنین رودسر و رامسر در شیوع این بیماری اثرگذار بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شیوع خوشه‌ای بیماری کرونا در دو شهر رودسر و رودبار خبر داده و گفته شیوع کرونا در این دو شهرستان غالباً خانوادگی و بعضاً در بین همسایگی آن‌ها رخ‌داده چون این شهرستان‌ها هم گسترده و هم صعب‌العبور هستند.

همان‌گونه که مسؤولین بهداشت مطرح کرده‌اند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله عدم استفاده از ماسک، عدم فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور در اماکن پرازدحام ازجمله دلایل شیوع ویروس کرونا به‌حساب می‌آید.

با توجه به شیوع نوع متاسیون یافته ویروس کرونا ازجمله ویروس کرونا بریتانیائی می‌طلبد مردم به‌جای یک ماسک از دو ماسک همچنین فاصله خود را با سایرین بیشتر رعایت کنند.

بیماری کووید ۱۹ باگذشت بیش از یک سال در کشور و گیلان اکنون به یک نگرانی غالب در جامعه تبدیل‌شده اما این نگرانی همچنان از سوی برخی‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول