اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست کمیته روابط خارجی پارلمان عراق برای اقامه دعوا علیه آمریکا نزد دیوان بین المللی

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از وزارت خارجه این کشور خواست علیه آمریکا نزد دیوان بین المللی کیفری اقامه دعوا کند.

درخواست کمیته روابط خارجی پارلمان عراق برای اقامه دعوا علیه آمریکا نزد دیوان بین المللی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق اقدام بین المللی وزارت خارجه این کشور و اقامه دعوا علیه آمریکا در دیوان کیفری بین المللی را خواستار شد.

«مختار الموسوی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «تجاوزگری‌های آمریکا و حملات مکرر آن علیه نیروهای الحشد الشعبی، آمریکا را در عرصه بین المللی محکوم می‌کند و عراق می‌تواند این پرونده‌ها را علیه آمریکا به جریان اندازد».

وی افزود: «این مسئله نیاز به اقدام جدی دولت عراق در بالاترین سطوح و وزارت امور خارجه این کشور دارد تا از تکرار این تخلفات جلوگیری کند و همچنین پرونده حذف نیروهای آمریکایی از عراق فعال شود».

الموسوی ضمن تاکید بر کوتاهی کردن وزارت خارجه عراق در پرونده تخلفات و تجاوزگری‌های آمریکا، گفت: «هیچ حرکتی از سوی دولت یا موضع‌گیری واقعی در قبال این تخلفات وجود نداشته است».

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز امروز(یکشنبه) موضع دولت عراق در قبال حملات آمریکا به مرزهای عراق را شرم آور خواند و گفت که سکوت دولت عراق در این خصوص مشکوک است.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه گذشته مقرهای نیروهای الحشد الشعبی عراق را در مرز این کشور با سوریه هدف گرفتند که با شهید و زخمی شدن بیش از 30 نیروی الحشد الشعبی همراه بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول