اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

از شایعه تا واقعیت رانش در سد باطله مس انجرد+ تصاویر

در بازدید میدانی از سد باطله و قسمت های مختلف آن و بررسی انجام شده، رانشی در قسمت های مختلف و دیواره سد مشاهده نشد.

از شایعه تا واقعیت رانش در سد باطله مس انجرد+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رسول خدابخش فرماندار اهر در نشست مشترک اعضای شورای تامین با مسئولان مجتمع مس انجرد اظهار داشت: در بازدید میدانی از سد باطله و قسمت های مختلف آن و بررسی انجام شده رانشی در قسمت های مختلف و دیواره سد مشاهده نشد.

وی افزود: در پی انتشار خبر رانش در سد باطله انجرد در فضای مجازی و در راستای اطمینان از صحت و سقم این ادعا، اعضای شورای تامین و ادارات تخصصی و نظارتی امروز در محل این مجتمع حضور پیدا کرده و از محل سد باطله، دیواره، حوضچه و همه تاسیسات فنی در پائین دست بازدید کردند که خوشبختانه هیچ  رانشی در دیواره سد مشاهده نشد.

رئیس شورای تامین شهرستان اهر همچنین افزود: برای اطمینان  خاطر به شهروندان عزیز و بررسی کارشناسانه از احتمال نشتی از حوضچه ها و یا سایر قسمت های این مجموعه مقرر شد هیئت کارشناسی مجرب و با سابقه از ادارات محیط زیست، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، سازمان آب و سایر دستگاه های مرتبط  تشکیل و به زودی برای بررسی جزئیات بیشتر فعالیت خود را آغاز  کنند.

خدابخش افزود: همچنانکه از ایجاد مراکز کارآفرینی و سرمایه گذاری در شهرستان حمایت می کنیم، رعایت مسائل زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی صنعتی و سلامت جسمی و روانی نیز از اولویت های مسئولان ارشد شهرستان بوده و در این زمینه با هیچ کسی تعارفی ندارد.

وی تسریع در آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و توسعه مس انجرد را یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان شهرستان ذکر کرد  و اظهار امیدواری کرد که با عملیاتی شدن این طرح شاهد اشتغال جمع قابل توجهی از جوانان منطقه در این مجتمع بزرگ معدنی باشیم.

این مقام مسئول تکمیل ظرفیت سدباطله فعلی را کمتر از سه ماه عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد مسئولان معدن در ساخت سدباطله جدید تسریع کنند.

 

حجت الاسلام محمدعلی نظری رئیس دادگستری اهر نیز با حمایت از تولید و اشتغال و تلاش برای رفع موانع تولید بر لزوم رعایت حقوق عامه و صیانت از حق و حقوق مردم بخصوص در حوزه زیست محیطی تاکید کرد.

در این بازدید و جلسه که به منظور بررسی مسائل و مشکلات معدن تشکیل شده بود، رئیس دادگستری، دادستان، فرمانده سپاه، فرماندار و بخشدار مرکزی جمعی از روسای ادارات ذیربط حضور داشتند، فرماندار اهر از همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی در حمایت از طرح های اشتغالزا و رسیدگی خارج نوبت به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی قدردانی کرد.

و در ادامه مسئولان  حاضر نکته نظرات خود را پیرامون معدن مس انجرد و حواشی های ایجاد شده بیان کردند.

انتهای پیام/60003/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول