اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۱۰۶ واحد صنایع تبدیلی در میناب به بهره‌برداری می‌رسد/ فراهم شدن زمینه اشتغال ۷۷۰۰ نفر

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: ۴۸ واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار با ظرفیت بیش از 204 هزار تن و ۵۸ واحد بسته‌بندی و فرآوری آبزیان با ظرفیت 283 هزار تن در میناب درحال ساخت و ساز است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

۱۰۶ واحد صنایع تبدیلی در میناب به بهره‌برداری می‌رسد/ فراهم شدن زمینه اشتغال ۷۷۰۰ نفر

مجید سلحشور صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در میناب، اظهار داشت: ما وضعیت شهرستان میناب را در مسیر توسعه به صورت شفاف و روشن احصا کرده‌ایم تا همه بدانند مسیر توسعه از کجا شروع شده و باید به کدام سمت حرکت کنیم تا ضمن آسیب‌شناسی، دغدغه‌ها، مشکلات و موانع پیش رو به نوعی برطرف شود.

وی افزود: پیش از سال ۹۷ در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تنها ۱۱ واحد در شهرستان میناب فعالیت داشته‌اند که طی دو سال اخیر با بهره‌برداری از ۱۴ واحد، تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در این شهرستان به ۲۵ واحد رسیده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب تصریح کرد: این صنایع با ظرفیت تولید بیش از 223 هزار تن برای ۲۰۴۶ نفر از بومیان اشتغالزایی کرده است.

سلحشور اذعان داشت: طی دو سال گذشته در شهرستان میناب، سردخانه های زیر صفر درجه از ۳ واحد با ظرفیت ۶۵۰۰ تن به ۹ واحد با ظرفیت ۲۵هزار تن، سردخانه های بالای صفر درجه از ۲ واحد با ظرفیت ۶۵۰ تن به ۳ واحد با ظرفیت ۶۵۰۰ تن، صنایع تولید ترشیجات و شوریجات از ۳ واحد با ظرفیت ۷۰۰۰ تن به ظرفیت ۹۵۰۰ تن، کارخانه خوراک آبزیان از ۲ واحد با ظرفیت ۱۲۵۰۰ تن به ۵ واحد با ظرفیت ۹۵هزار تن و کارخانه پودر ماهی از ۱ واحد با ظرفیت ۲۰۰۰ تن به ۲ واحد با ظرفیت ۱۱هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تعداد و ظرفیت صنایع مذکور، طی دو سال اخیر ۲ واحد بسته بندی خشکبار با ظرفیت ۹۵۰۰ تن و ۱ واحد کارخانه خوراک آماده طیور با ظرفیت ۹۵۰۰ تن به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در بخش دیگری از سخنان خود از صنایع تبدیلی در حال ساخت این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۸ واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار با ظرفیت ۲۰۴۹۲۰ تن و ۵۸ واحد بسته‌بندی و فرآوری آبزیان با ظرفیت ۲۸۳۲۰۰ تن در حال ساخت و ساز است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجید سلحشور ادامه داد: این صنایع در حال ساخت پس از بهره‌برداری برای ۷۷۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

معاون استاندار هرمزگان در خصوص تسهیلات ارائه شده به صاحبان صنایع و ایده در حوزه صنایع تبدیلی، ایراد داشت: در دو سال گذشته ۵۰ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده‌اند و در سال جاری نیز ۱۵ نفر به بانک ها معرفی شده‌اند که تسهیلات ۷ نفر از آنان به ارزش ۴۱۰۰۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

وی ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی را یک ضرورت در مسیر توسعه پایدار شهرستان میناب اعلام کرد.

سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای ما در ایجاد صنایع تکمیلی است که به نوعی به محصول نهایی تبدیل شده و با برند مشخص به نام شهرستان میناب روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/۸۸۰۴۴/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول