اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آزادی 32 زندانی در زنجان با کمک خیرین و سپاه

مدیر‌کل زندان‌های استان زنجان از آزادی 32 زندانی به مناسبت ماه رجب و میلاد امام علی (ع) خبر داد.

آزادی 32 زندانی در زنجان با کمک خیرین و سپاه

محمد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با تلاش و زحمات مددکاران در سال جاری بسیاری از زندانیان نیازمند از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواد‌ه‌های خود بازگشتند.

مدیر‌کل زندان‌های استان زنجان جایگاه مددکاران زندان را در مقایسه با سایر دستگاهها بسیار مهم قلمداد و اضافه کرد: قسمت اعظم وظیفه سنگین اصلاح و تربیت زندانیان بر دوش مددکاران زندان‌ها بوده و فشارهای روحی ناشی از تحمل حبس زندانیان صرفاً با ورود به موقع و حمایت مددکاران در داخل زندان‌ها قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر حمایت مددکاران در زندان نباشد بسیاری از خانواده‌های زندانیان متلاشی می‌شود، اضافه کرد: کمک ساختارمند و در چهارچوب برنامه‌های مدون و مشخص، شناسایی آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و ورود به موقع به این معضلات راه حل اصلی دستیابی به اهداف سازمانی است.

جوادی در ادامه از آزادی 32 زندانی زنجانی به مناسبت میلاد امام علی (ع) خبر داد و گفت: حمایت‌های خیرین و نیکوکاران به ویژه تعامل سازنده سپاه انصارالمهدی (عج) استان و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) موجب این اقدام خیر شد.

مدیر‌کل زندان‌های استان زنجان به سایر اقدامات حمایتی برای زندانیان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور مهارت‌آموزی زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا ۲۵۴ نفر از زندانیان استان زنجان در نهمین و آخرین دوره آزمون کتبی و استاندارد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۹۹ شرکت کردند.

جوادی ادامه داد: در این مرحله آزمون ۳۷ دوره آموزش شامل سرویس و نگهداری خودرو، جوشکاری، پیرایش مردانه، آرایش زنانه، تعمیر موتور خودروهای بنزینی، آشپزی سنتی، دستیار چمن کار، سازنده تزئینات کریستال، سیم کشی ساختمان و ... در قالب کلاس‌های آموزشی و محیط کار واقعی در زندان‌های مرکزی، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی، کانون اصلاح و تربیت و زندان شهرستان برگزار شد.

مدیر‌کل زندان‌های استان زنجان جایگاه مددکاران زندان تصریح کرد: همزمان در این مرحله تعداد ۲۵ نفر از سربازان وظیفه زندان مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی که در دوره جوشکاری و تعمیر موتور شرکت کرده بودند نیز موفق به شرکت در آزمون شدند.

انتهای پیام/739005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول