اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

«آنگ سان سوچی» باز هم با اتهامات جدید روبرو شد

رهبر برکنار شده میانمار بعد از گذشت یک ماه از کودتای نظامی در این کشور، در سلامت کامل در جلسه دادگاه خود به صورت ویدئویی حاضر شد و مجددا با اتهامات جدید مواجه گشت.

«آنگ سان سوچی» باز هم با اتهامات جدید روبرو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنگ سان سوچی» رهبر برکنار شده میانمار که از زمانی که ارتش این کشور قدرت را طی یک کودتای نظامی در اول فوریه (۱۳ بهمن ماه) به دست گرفت، در ملاءعام دیده نشده بود، امروز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خود حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی در صحت و سلامت در این جلسه شرکت کرد و به نقل از یک وکیل او، با اتهامات جدیدی علاوه بر اتهامات قبلی مواجه شد.  

«مین مین سو» وکیل وی به رویترز گفت سوچی درخواست کرده بود که تیم حقوقی‌اش را در طول دادرسی از طریق ویدئویی ببیند.

بر اساس این گزارش، اتهامات جدید مربوط به حقوق جزا در دوران استعمار میانمار است که انتشار اطلاعاتی که ممکن است باعث ترس یا هشدار شود را منع می‌کند.

وکیل سوچی گفت جلسه بعدی دادگاه وی ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) برگزار خواهد شد.

پلیس میانمار پیشتر اتهاماتی را علیه رهبر سابق میانمار مطرح کرده بود. وکلای آنگ سان سوچی به رویترز گفته بودند که علاوه بر نقض قوانین تجاری و صادرات و واردات وسایل ارتباطی «واکی تاکی»، نقض قوانین بلایای طبیعی میانمار نیز به اتهامات وی اضافه شده است.

اول فوریه (۱۳ بهمن) ارتش میانمار با تاکید بر بروز تقلب در انتخابات در این کشور، آنگ سان سوچی که به صورت دو فاکتوی رئیس دولت محسوب می‌شود و دیگر مقام‌های ارشد دولت را از قدرت کنار زد و بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی  پیروز شده بود.

قدرت در میانمار تا سال ۲۰۱۱ در دست نظامیان بود اما ارتش این کشور در همین سال با برگزاری انتخاباتی، قدرت را به غیرنظامیان واگذار کرد. حزب اتحاد برای دموکراسی به رهبری سوچی که به تازگی از زندان آزاد شده بود برنده انتخابات شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول