اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تصویب لوایح FATF مشکلات کشور را افزایش خواهد داد

یک فعال دانشجویی گفت: تصویب لوایح FATF نه تنها مشکلی از کشور حل نمی‌کند بلکه برعکس به مشکلات افزوده خواهد شد و با دست خودمان، ابزاری بین‌المللی دیگری نیز به دست دشمن خواهیم داد تا علیه ایران استفاده کند.

تصویب لوایح FATF مشکلات کشور را افزایش خواهد داد

علی پارسا فعال دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در هفته‌ها و روزهای اخیر رسانه‌های زنجیره‌ای با هیاهو و تبلیغات گسترده‌ای به تعریف و تمجید از FATF و لزوم پیوستن به این سازمان پرداخته و منتقدان را نیز آماج حمله قرار داده‌اند به عبارت دیگر برخی رسانه ها سعی در بزک کردن FATF دارند.

وی ادامه داد: هدف اصلی بزک‌کنندگان FATF ایجاد یک فضای دو قطبی و سپس ماهیگیری از این فضا است. این طیف همیشه مدعی، همزمان با دوقطبی کردن فضای کشور، در اقدامی مسبوق به سابقه معیشت مردم را گروگان گرفته و با ایجاد دوگانه‌های دروغین همچون «FATF، معیشت» اینگونه القاء می‌کند که اگر بنا به خواست آنان عمل شود کشور گلستان شده و اگر خلاف آن عمل شود، کشور دچار مصیبت و فاجعه اقتصادی می‌شود!

پارسا تصریح کرد: بزک‌کنندگان FATF با حمله به منتقدان، هر فردی را که با پیوستن به این سازمان مافیایی مخالف است، «مدافع پولشویی» و «مدافع قاچاق» و «مخالف شفافیت» و «جماعتی که ریگی به کفش دارد» معرفی می‌کند. این طیف در ماجرای برجام نیز به دلیل آنکه دستش از استنادات کارشناسی و فنی خالی بود، ضمن «کاسب تحریم» نامیدن منتقدان، با ایجاد دوگانه «هسته‌ای-معیشت» اینگونه القاء کرد که اگر برجام امضا و اجرا شود، کشور گلستان شده و اگر برجام اجرا نشود، معیشت مردم نابود می‌شود. 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اما FATF یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که ظاهرا به منظور مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تروریسم شکل گرفته است. اما حقیقت ماجرا عبارت است از‌ اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی کشورها و اعمال خواست‌های غرب در کشورهای مختلف در مورد افراد و شرکت‌هایی است که مورد تحریم ظالمانه آنها قرار گرفته‌است. 

وی تاکید کرد: گفته شد در صورت پذیرش برخی لوایح FATF بلافاصله دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی و دارایی های بلوکه شده فراهم می‌شود و تحریم هایی که سال ها دشمنان بر مردم تحمیل کرده بودند از بین می‌رود اما در عمل این رویا آنگونه که انتظار می رفت تعبیر نشد و حتی با توجه به عدم دسترسی کشور به راهکارهای تامین مالی خارجی که دولت امید زیادی به آن بسته بود، امکان تامین مالی صنایع محقق نشد و هرروز شاهد تعطیلی یکی از نام های آشنای صنعت کشور هستیم. همچنین توقیف اموال و دارایی های ایران در کشورهای دیگر هم موجب اعتراض دولت و مردم شده است.

پارسا تصریح کرد: پیوستن به FATF و پذیرفتن دستورات این سازمان مافیایی، خیانت به کشور است. با عضویت در کنوانسیون‌ها و نسخه‌های استعماری همچون CFT نه تنها مشکلی از کشور حل نمی‌شود بلکه برعکس به مشکلات افزوده شده و با دست خودمان، ابزاری بین‌المللی دیگری نیز به دست دشمن داده می‌شود تا علیه ایران اقدام کند.

وی گفت: لازم و ضروری است تا مسئولان مربوطه هوشیارانه اقدام کرده و لوایح استعماری را از دستور کار خارج کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول