اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

برگزاری انتخابات وزنه‌برداری با قوانین جدید/تغییر در لیست نامزدها

انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با قوانین جدید برگزار خواهد شد.

برگزاری انتخابات وزنه‌برداری با قوانین جدید/تغییر در لیست نامزدها

به گزارش خبرگزاری فارس، لیست جدید نامزدها یکی از تاثیرات فوری واکنش فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) به کارت زرد کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواهد بود.

در نشست هیات اجرایی IWF که در تاریخ 27 فوریه برگزار شد، تصمیم این بود که کنگره انتخاباتی تا 2 ماه آینده به تعویق بیفتد. این جلسه به صورت ناگهانی برگزار شد تا به نامه انتقادی کریستوف دی کپر مدیر اجرایی IOC پاسخ دهد.

کپر در این نامه به برخی از نگرانی‌ها در خصوص دوپینگ و حاکمیت فدراسیون جهانی اشاره کرده است. وی اشاره کرد که جایگاه وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک 2024 پاریس در خطر بوده و هشدار توماس باخ رئیس IOC در سال جاری 2 بار مطرح شده است.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در پاسخ مستقیم به انتقادات IOC استارت تنظیم مجدد برنامه‌های صاحب منصبان جدید و به روز شدن قانون اساسی جدید را برای ماه آینده زد. بر این اساس فدراسیون جهانی در ابتدا به قانون اساسی جدید رای خواهد داد، این بدان معناست که نامزدها برای ریاست و دیگر پست‌ها که مورد حمله IOC قرار دارند، زیر نظر قانون جدید انتخاب می‌شوند.

این تغییرات، لیست 11 نامزدی را که برای شرکت در انتخابات ریاست IWF ثبت نام کرده بودند از بین خواهد برد. اینکه این 11 نفر نامزدی خود را دوباره ارسال می کنند، قطعی نیست.

یک منبع نزدیک در این خصوص به Around The Rings، گفت: مطمئنا معرفی نامزدها برای هیات اجرایی جدید با معیارهای قانونی فراخوانده می‌شود بنابراین باید به فدراسیون‌های ملی فرصت داده شود تا نامزدهای جدیدی را معرفی کنند و لیست قبلی بدون تأثیر باقی می‌ماند.

پیش از این به لیست 11 نفره انتقادات زیادی وارد شده بود چرا که تعداد زیادی از نامزدها از کشورهایی هستند که یا از المپیک محروم شده‌اند یا به خاطر دوپینگ سهمیه آنها کاهش یافته است.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هنوز تاریخ 2 کنگره خود را برای اصلاح قوانین و همین طور انتخابات اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول