اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

معرفی خدمات آزمایشگاه متالورژی

آزمایشگاه متالورژی حامیران دارای تائیدیه استاندارد 17025 ISO IEC به شماره ثبت 845، به عنوان عضوی تفکیک ناپذیر در کنار مجموعه ی فولاد حامیران، با اخذ تاییدیه علمی و پژوهشی از مجتمع فولاد آلیاژی اصفهان تاسیس گردید.

معرفی خدمات آزمایشگاه متالورژی

آزمایشگاه متالورژی حامیران دارای تائیدیه استاندارد 17025 ISO IEC به شماره ثبت 845، به عنوان عضوی تفکیک ناپذیر در کنار مجموعه ی فولاد حامیران، با اخذ تاییدیه علمی و پژوهشی از مجتمع فولاد آلیاژی اصفهان تاسیس گردید.

بنیان گذاران این مجموعه دارای سابقه ای ارزشمند و فنی در خدمات دهی به مشتریان در صنعت فولاد و متالورژی تحت برند فولاد حامیران می باشند و تمامی کارکنان به عنوان ارزشمند ترین سرمایه های این مرکز عمدتا مجموعه ای از کارشناسان و پژوهشگران با تجربه و متعهد کشور در کنار جوانان با دانش و پرانگیزه می باشند. آزمایشگاه متالورژی حامیران مجهز به تجهیزاتی پیشرفته از برند های معتبر جهانی دارای مجموعه ای از آزمایشگاه ها نظیر کوانتومتری، متالوگرافی، مکانیکی، شیمیایی، غیرمخرب، خوردگی، میکروسکوپ الکترونی و امکانات آموزشی می باشد.

آزمایشگاه کوانتومتری

این بخش از آزمایشگاه متالورژی حامیران به عنوان اصلی ترین قسمت در جهت شناسایی و انتخاب مواد فلزی فعالیت دارد. این مجموعه مجهز به جدید ترین دستگاه های کوانتومتری در مدل ها و توانایی های مختلف بوده که تمامی آنها از برترین برند های اروپایی می باشند. خدمات آنالیز در این مجموعه شامل  آنالیز نمونه های آهنی و غیر آهنی می باشد.

آزمایشگاه مکانیکی

آزمایشگاه مکانیکی این مجموعه، دارای جدیدترین و کامل ترین تجهیزات آزمون های مکانیکی بوده که در کنار پرسنل آموزش دیده و با تجربه قابلیت انجام بسیاری از آزمون های مکانیکی با بالاترین کیفیت و دقت را دارا می باشد. از جمله آزمون های قابل انجام دراین بخش می توان به آزمون سختی سنجی ماکرو و میکرو، کشش مقاطع مختلف، آزمون های تخصصی پیچ و مهره (کشش ، بارگواه ، صحت کلگی و ....)، آزمون ضربه شارپی، فشار مکانیکی، خمش، آزمون های لوله ها (تخت کردن و....) اشاره نمود.

آزمایشگاه متالوگرافی

باتوجه به اهمیت فراوان آزمون متالوگرافی در جهت اطلاع از ریز ساختار، انتخاب مواد، روش های تولید، پیش بینی خواص مکانیکی و مهندسی معکوس قطعات، این واحد از مهمترین بخش های این مجموعه می باشد.  در این مجموعه آزمون هایی همچون تعیین ضخامت پوشش، عدد اندازه دانه، تعیین عمق لایه دکربوره و کربوره، تعیین ریز ساختارچدن ها، تعیین سیکل عملیات حرارتی، بررسی ناخالصی ها، پروفیل سختی و دیگر آزمون های کمی و کیفی انجام می پذیرد.

آزمایشگاه غیر مخرب (NDT)

یکی از مهمترین ابزارهای کنترل کیفیت جهت حصول اطمینان از کیفیت قطعات تولید شده و یا برای قطعات در حال سرویس ، انجام آزمون های غیرمخرب (NDT) می باشد.

در این بخش با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین پرسنل با تجربه و دارای دانش فنی،کلیه آزمون های غیر مخرب از جمله آزمون (التراسونیک (UT) ، مایع نافذ (PT)، ذرات مغناطیس (MT)، رادیو گرافی (RT)، بررسی چشمی (VT)) انجام شده، تا بتوان با روش های استاندارد، با بالاترین دقت و بدون تخریب قطعات، خدمات کاملی را در جهت عیب یابی و بررسی خواص قطعات انجام داد.

آزمایشگاه خوردگی

در این آزمایشگاه امکان انجام آزمون های پژوهشی متعددی در خصوص خوردگی فلزات و بررسی پوشش در شرایط مختلف وجود دارد.

آزمون های پرتابل

آزمایشگاه متالورژی حامیران علاوه بر تجهیزات مستقر درمجموعه آزمایشگاه ها، دارای تجهیزات پرتابل نیز می باشد تا در مواقعی که قطعات غیر قابل حمل باشند و یا امکان نمونه برداری وجود نداشته باشد، بتوان به خواص شیمیایی و مکانیکی و .... آنها در محل پروژه پی برد.

از مهمترین آزمون های پرتابل قابل انجام در این مجموعه می توان به آزمون های سختی سنجی پرتابل، کوانتومتری به روش PMI و ... اشاره کرد.

کارگاه های آموزشی

آزمایشگاه متالورژی حامیران در راستای ارتقای سطح علمی صنعتگران و پژوهشگران اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف از جمله پیاده سازی الزامات استاندارد های ISO 17025/ISO 9001 ، دوره های تخصصی متالوگرافی، تحلیل شکست و ... می نماید. کلیه دوره ها با توجه به امکانات آزمایشگاهی در این مجموعه، بصورت کارگاهی و توسط برترین اساتید مجرب در صنعت کشور، برگزارمی شود.

واحد مشاوره و انتخاب مواد  مهندسی

با توجه به نیاز صنعت کشور به تولید محصولات خارجی، توسط سازندگان داخلی، و اهمیت انتخاب مواد اولیه مناسب در جهت تضمین دست یابی به کیفیت مورد نظر، واحد مشاوره و انتخاب مواد مهندسی در مجموعه حامیران تاسیس گردید. کارشناسان این مجموعه توسط متخصصان فولاد بهلر اتریش آموزش دیده و در کنار اساتید با تجربه در زمینه انتخاب مواد، پروژه های بسیار زیادی را در این زمینه به سرانجام رسانده اند.این خدمات در تعداد زیادی از پروژه ها بصورت کاملا رایگان برای مشتریان مجموعه حامیران انجام شده و در مواردی که الزام به بررسی های تخصصی،آزمایشگاهی و بررسی داده های فنی باشد، از همکاری واحد آزمایشگاه نیز استفاده می گردد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول