اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رقیب نتانیاهو: فلسطینی‌ها نباید کنترل منطقه «ج» کرانه باختری را به‌دست بگیرند

رقیب انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن درخواست برای ممانعت از تسلط فلسطینی‌ها بر منطقه ج کرانه باختری، وعده حمایت بیشتر از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را داد.

رقیب نتانیاهو: فلسطینی‌ها نباید کنترل منطقه «ج» کرانه باختری را به‌دست بگیرند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید و رقیب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پیش رو، خواستار جلوگیری از تسلط فلسطینی‌ها بر منطقه ج کرانه باختری شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، سعر امروز (دوشنبه) طی بازدید از مجتمع شهرک‌های صهیونیست‌نشین «گوش عتصیون»، گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل مناطق باز در بخش ج کرانه باختری را برای فلسطینی‌ها آزاد گذاشته است.

وی با انتقاد از نتانیاهو اظهار داشت: «چالش اصلی برای شهرک‌ها این است که از حاکم شدن فلسطینی‌ها بر مناطق باز یهودا و سامرون (کرانه باختری) و منطقه ج به صورت خاص، جلوگیری کنیم».

بر این اساس، سعر که پیشتر از نتانیاهو به دلیل کم‌کاری در جلوگیری از ساخت‌وساز فلسطینی‌ها در اراضی خودشان در منطقه ج کرانه باختری انتقاد کرده بود، وعده داد که در صورت انتخاب شدن به نخست‌وزیری این رژیم، مانع تداوم این فعالیت‌ها شود.

به نوشته جروزالم‌پست، این سیاستمدار صهیونیست در این‌باره توضیح داد: «باور ندارم تا زمانی که کابینه عوض نشود، تغییری در این زمینه رخ دهد. هدف ساخت‌وساز [فلسطینی‌ها] این است که شهرک‌های [صهیونیست‌نشین] را منزوی کرده و یک قلمرو پیوسته فلسطینی ایجاد کنند».

وی با انتقاد از نتانیاهو به دلیل قانونی اعلام نکردن شهرک‌های اسرائیلی که بدون مجوز در کرانه باختری ساخته شده‌اند، وعده داد به ساخت واحدهای مسکونی و توسعه شهرک‌ها در اراضی خصوصی فلسطینیان ادامه می‌دهد.

سعر با حمله به هم‌حزبی پیشین خود اضافه کرد: «کسی که خودش را از اردوگاه راست معرفی می‌کند، تاکنون برای بنیادی‌ترین شهرک‌ها و شهرک‌نشین‌ها اقدامی نکرده است».

پیش از این، یک روزنامه صهیونیستی خبر داد که تل‌آویو قصد دارد درباره ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری پیشنهادی به دولت جدید آمریکا ارائه کند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول