اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«جرثقیل و جریمه ۱۰۰ هزارتومانی» عاقبت بی‌توجهی به تابلوی پارک خودروی جانبازان و معلولان

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت از صدور جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای رانندگانی خبر داد که در محل مخصوص توقف خودروهای جانبازان و معلولین، خودروی خود را پارک کنند.

«جرثقیل و جریمه ۱۰۰ هزارتومانی» عاقبت بی‌توجهی به تابلوی پارک خودروی جانبازان و معلولان

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ مصطفی زینی‌وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی«شهر امن» در خصوص محل پارک خودروی جانبازان و معلولین و تعداد این دسته از تابلوهای ویژه اظهارداشت: با جمع بندی های صورت گرفته تعداد 1200 تابلوی ویژه جانبازان و معلولین در سطح پایتخت و مناطق 22 گانه شهرداری تهران وجود دارد که بر اساس نیازسنجی در محل‌های مشخص نصب شده و آدرس‌ها در اختیار عوامل اخطاریه نویس پلیس قرار داشته که روزانه ضمن مراجعه به آدرس های فوق خوردوهایی را که به صورت غیر مجاز در این محل‌ها پارک کرده باشند اعمال قانون می‌کنند.

سرهنگ زینی‌وند تصریح کرد: تابلوها بیشتر در مناطق مرکزی شهر نصب شده و تمرکز پلیس هم بر این مناطق بوده است؛ محدوده کاربری تابلوها بیشتر در مناطق تجاری و اداری و اماکنی است که تردد بیشتر جانبازان و معلولین و مشکل پارک خودروی آنها مد نظر بوده است.

وی ادامه داد: قبل از نهم فروردین ماه امسال قانونگذار مبلغ 40 هزار تومان جریمه برای متخلفین و خودروهایی که در این محل‌ها به صورت غیر مجاز پارک می کردند در نظر گرفته بود و همکاران بنده با همین مبلغ این خودروها را مورد اعمال قانون قرار می دادند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود : بر اساس مصوبه هیات دولت و تصویب آن در اسفند و ابلاغ جریمه جدید در فروردین ماه امسال این ابلاغیه به پلیس راهور داده شد و مبلغ جریمه به صد هزار تومن افزایش پیدا کرد و اجرایی شد و در این راستا هر خودرویی که در این محل‌ها پارک کند مورد اعمال قانون صد هزار تومانی قرار خواهد گرفت.

زینی‌وند گفت: پلیس راهور علاوه بر این جریمه، حمل با جرثقیل هم برای متخلفین در نظر گرفته است؛ اگر خودرویی در این محل‌ها پارک کرده باشد و همکاران بنده این تخلف را مشاهده کرده و راننده خودرو در محل حضور نداشته باشد حتما ضمن اعمال جریمه صد هزار تومانی این خودرو با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد .

وی گفت: عوامل اخطاریه نویس پلیس راهور تهران بزرگ در همه ساعات به این محدوده ها مراجعه کرده و ضمن گشت زنی در این معابر به اعمال قانون خودروهای متخلف اقدام می کنند؛ علاوه بر آن از ظرفیت دوربین‌های نظارتی نیز استفاده کرده و این محل‌ها را کنترل می‌کنیم.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیرهایی که اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در سال 96 انجام داده است یک بسته حمایتی برای قشر معلولین عزیز برای دولت ارسال کرد و بر اساس مصوبه ای که هئیت دولت داشت ویلچر به عنوان عابر پیاده محسوب می شود و رانندگان موظف و مکلفند هستند در مواجهه با این عزیزان و ویلچر سواران حتما از سرعت خود کاسته و ضمن توقف کامل اجازه تردد به این عزیزان را بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول