اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آسیب کرونا به آموزش و پرورش قابل رؤیت نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش ساوه گفت: آسیب‌هایی که در صنعت و سلامت و بخش‌های دیگر وارد شد قابل رؤیت است اما آسیب آموزش و پرورش شاید اکنون قابل رؤیت نباشد و احساس نشود اما در آینده اثرات خود را خواهد گذاشت.

آسیب کرونا به آموزش و پرورش قابل رؤیت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علیرضا کاظمی صبح امروز در دویست و هشتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر اعضا برگزار شد ساوه را سرآمد بحث تعلیم و تربیت دانست و گفت: نهاد تعلیم و تربیت یکی از مؤثرترین و اساسی‌ترین نهادهای کشور است که اهمیت آن از منظرهای مختلف روشن و قابل رؤیت است.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نقطه اشتراک همه در جامعه‌پذیری، انتقال فرهنگ، فرهنگ‌سازی و... است افزود: صاحب‌نظران از حکومت و تربیت به عنوان دو کار سخت یاد می‌کنند که بسیاری از آنان نظام تربیتی را که دارای تابع‌های متغیر زیادی است را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌دانند.

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در حکومت ابزار قدرت به کمک خواهد آمد اما در بحث تربیت ابزار قدرت کاربرد ندارد و هرچه هست لطافت و ظرافت است و هرچه این ابزار لطافت بیشتر باشد تعلیم و تربیت بهتر انجام می‌شود.

کاظمی آموزش و پرورش را یک دستگاه فراجناحی دانست و قلمداد کرد: این دستگاه در کنار همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر وظیفه خود را باید به خوبی انجام دهد چراکه خروجی آن آینده کشور را خواهد ساخت و از این‌رو برای همه محسوب می‌شود.

وی از شورای آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین پشتوانه نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و خواستار بهره‌مندی بیشتر شوراهای آموزش و پرورش کشور از این ظرفیت مهم شد.

معاون وزیر مهم‌ترین در ایام کرونا را متوجه آموزش و پرورش دانست و قلمداد کرد: آسیب‌هایی که در صنعت و سلامت و بخش‌های دیگر وارد شد قابل رؤیت است اما آسیب آموزش و پرورش شاید اکنون قابل رؤیت نباشد و احساس نشود اما در آینده اثرات خود را خواهد گذاشت.

وی تصریحی کرد: به‌واسطه جدا شدن دانش‌آموزان از فضای تربیتی واقعی علیرغم راه‌اندازی نرم‌افزار شاد به عنوان بزرگترین دستاورد نظام آموزشی و استمرار تعلیم و تربیت در فضای مجازی، آسیب‌های دوری از مدرسه تا مدتی ماندگار خواهد بود.

کاظمی حوزه معاونت پرورشی فرهنگی را دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای دانست و افزود: فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی موقعیت‌ساز هستند و نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت، هویت، انتقال هویت جامعه و جامعه‌پذیری دانش‌آموزان ایفا می‌کند لذا این سرمایه بزرگ در نظام آموزش و پرورش متوجه حوزه پرورشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین مانع پیش روی دانش‌آموزان دانست و گفت: خوشبختانه با غربالگری های وسیعی که صورت گرفته میزان و نوع آسیب‌های اجتماعی را از سطح یک مدرسه تا منطقه و استان در دسترس داریم و برنامه‌های راهبردی و کلان خوبی نیز برای برطرف کردن آن در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ساوه ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی و تربیتی دارد اضافه کرد: جشنواره‌های متعددی را در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده‌ایم که با توجه به اینکه ساوه نیز از این ظرفیت برخوردار است تلاش می‌کنیم این موضوع را دستور کار قرار دهیم.

کمبود ۲۵ درصدی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ساوه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز از تحصیل ۵۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۲۸۵ مدرسه و وجود ۲۶۵۰ پرسنل در مدارس سطح شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان ساوه از حیث آمار رتبه دوم استان مرکزی را از آن خود کرده و به‌واسطه مهاجرپذیر بودن سالانه بالغ‌بر ۱۲۰۰ دانش‌آموز جدید به مجموع دانش‌آموزان افزوده می‌شود که رقم قابل توجهی است.

ابراهیم فراشیانی میزبانی از دانش‌آموزان جدید با قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف را در هر سال جدید تحصیلی از سختی‌های پیش رو این اداره دانست و گفت: تعدد قومیت‌ها کار حوزه پرورشی و تربیتی را در سطح شهرستان  چندان کرده است.

وی از کمبود ۲۵ درصدی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ساوه خبر داد و گفت: رشد صعودی دانش‌آموزان در شهرستان، آموزش و پرورش ساوه را هم در حوزه فضاهای آموزشی و هم در حوزه نیروی انسانی با چالش جدی روبرو کرده است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه با تقدیر از زحمات همکاران در حوزه تعلیم و تربیتی که با تمام کاستی‌ها در اکثر حوزه‌ها خوش درخشیدند افزود: چشم امید همکاران خدوم حوزه به وزارت آموزش و پرورش برای رفع کاستی‌های موجود در سطح شهرستان است.

فراشیانی تصریح کرد: مطمئناً اگر در حوزه تربیتی و پرورشی سرمایه‌گذاری کنیم با چالش آسیب‌های اجتماعی کمتر روبرو خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه کار تخصصی کیفیتی در حوزه تربیتی، نیروهای متخصص این رشته را می‌طلبد قلمداد کرد: شهرستانی که با کمبود ۲۵ درصدی معلم روبروست چگونه می‌تواند این امر را محقق کند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: در برخی مناطق کشور نیروی پرورشی از حوزه آموزشی تأمین شده است که این خود نیز جای بررسی دارد هرچند ساوه نیز خود در حوزه آموزشی دچار کمبود شدید است.

فراشیانی با اشاره به اینکه ساوه سالیان سال به‌عنوان رتبه برتر در حوزه خیرین مدرسه‌ساز شناخته می‌شود افزود: رشد چشمگیر دانش‌آموزان گوی سبقت را از مدرسه‌سازی گرفته و نگاه مسئولین شهرستان و استان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز را به تأمین مدرسه معطوف داشته و نگاه به فضاهای تربیتی مفعول مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول