اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حمایت منابع طبیعی از طرح توسعه گیاهان دارویی در دیشموک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: با در اختیار قرار دادن اراضی ملی از بهره‌برداران توسعه گیاهان دارویی حمایت می‌کنیم.

حمایت منابع طبیعی از طرح توسعه گیاهان دارویی در دیشموک

هدایت‌الله آویزش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: اداره منابع طبیعی شهرستان از توسعه کشت گیاهان دارویی در دیشموک حمایت می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: این آمادگی را داریم که اراضی ملی را به صورت بهره‌برداری در اختیار مردم قرار دهیم تا با کشت گیاهان برای خود درآمدزایی کنند.

وی با اشاره به ظرفیت کشت زعفران، آنغوزه، بیلهر و ارژن در این منطقه از شهرستان افزود: این گیاهان سال گذشته در کوه سیاه، دخونی، دل ارژن، سردو، تیلون عبدال و گردکی کشت شد.

آویزش اضافه کرد: 150 هکتار نشای کرفس نیز در کوه دل افروز انجام و به توسعه این ذخیره‌گاه کمک شد.

 این مسؤول گفت: با هدف حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از سوخت درختان 66 دستگاه حمام خورشیدی به صورت رایگان در اختیار مردم روستاهای آجم، رودریش و سردو قرار گرفت.

آویزش اعتبار هر دستگاه را تا هشت میلیارد ریال دانست و افزود: 33 دستگاه جدید نیز پیشنهادی است که تنها هزینه نصب آن بر عهده متقاضیان است.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول