اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ارمنستان به دنبال اسلام هراسی و نسل کشی است

شیخ‌الاسلام و رئیس اداره مسلمانان قفقاز با تاکید بر اینکه نیروهایی که سال ها در تلاش بودند تا جنایت دولت ارمنستان علیه مردم آذربایجان را پنهان کنند هنوز قصد دارند این حادثه را توجیه کنند گفت: اما یک حقیقت وجود دارد که ارمنستان به دنبال اسلام هراسی و نسل کشی است.

ارمنستان به دنبال اسلام هراسی و نسل کشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده در پیامی به همایش بین‌المللی «قره باغ 17 ربیع، برترین گفتمان در مورد قره باغ» که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور درحال برگزاری است، با اشاره به حمایت‌های رهبر انقلاب و مردم و دولت ایران از جمهوری آذربایجان و قره‌باغ اظهار کرد: شما در جنگ قره‌باغ حمایت از ملت ما داشتید و ما و برادران آذربایجانی شما همواره برای شما دعا می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برادر عزیز حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برای ملت ما یک لحظه تاریخی بود و برای ما به یادگار مانده است، درگیری آذربایجان در قره‌باغ را مورد توجه قرار داد و گفت: : طی 30 سال بیش از 20 درصد از زمین‌های آذربایجان اشغال شده و تلاش داشتیم این زمین‌ها آزاد شود؛ نسل کشی غیرنظامیان و اشغال قره‌باغ و پناهنده شدن بیش از یک میلیون هم‌وطن و تخریب مساجد و... قبلا مورد تایید جهان قرار گرفته است.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز با اذعان به اینکه نیروهای مسلح با نقض قوانین و قطعنامه‌ها شهرهای مختلف با سلاح‌ها تخریب کرده و بسیاری از مردم را کشته‌اند افزود: ما در این شرایط به رهبران جهان و کشورهای مختلف و سازمان ملل متوسل شدیم و با واکنش مثبت همسایگان، رهبر انقلاب اسلامی و... مواجه شدیم و این مساله روحیه مردم ما را ارتقا داده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهایی که سال ها در تلاش بودند تا جنایت دولت ارمنستان علیه مردم آذربایجان را پنهان کنند هنوز قصد دارند این حادثه را توجیه کنند خاطرنشان کرد: اما یک حقیقت وجود دارد که ارمنستان به دنبال اسلام هراسی و نسل کشی است؛ کسانی که خون کودکان و زنان و مردان را می‌ریزد روزی رسوا خواهند شد و نمی‌توانند با تبلیغات دروغین پنهان‌کاری کنند.

شیخ‌الاسلام پاشازاده ادامه داد: آنها تلاش دارند جمهوری آذربایجان را یک ملت وحشی نشان دهند و سعی کردند ما را به توهین به میراث فرهنگی مسیحی و... در سرزمین‌های آزادشده متهم کنند در حالی که بیش از 30 هزار شهروند ارمنی‌تبار در کشور ما زندگی می‌کنند و هیچ تبعیضی در قبال ایشان اجرا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اخلاقی روحانی اصلی محافظت از زندگی انسان است و یک روحانی که در خدمت حقیقت است باید از انگیزه‌های سیاسی دور باشد و به ابزاری برای سیاست‌مداران تبدیل نشود در حالی که برخی افراد مذهبی حرف‌هایی مطابق میل سیاست‌مداران می‌زنند.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز گفت: امروز صفحات جدیدی در تاریخ در حال نوشتن است و نیروهای مسلح ما توانستند در طول جنگ 44 روزه بخشی از سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنند. همه بدانند که مردم آذربایجان تحت رهبری الهام علی‌اف یکپارچه شدند و آزادی خود را پیدا کردند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول