اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نصیرایی: وزارت علوم در حال ادغام دانشگاه‌ها بدون کار کارشناسی است/ قالیباف: به وزیر نامه نوشته‌ایم

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده فردوس درباره ادغام کارشناسی نشده دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور گفت: در باره این موضوع مهم به وزیر علوم نامه‌نوشته‌ و آنرا پیگیری کرده‌ام تا جلساتی برای رفع آن برگزار شود.

نصیرایی: وزارت علوم در حال ادغام دانشگاه‌ها بدون کار کارشناسی است/ قالیباف: به وزیر نامه نوشته‌ایم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده فردوس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400 در تذکر اظهار داشت: در جلسه 777 شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال 1394 مصوبه‌ای مبنی بر ادغام مراکز علمی و دانشگاه‌ها داشت، اما هیچ اقدامی در جهت اجرای این مصوبه انجام نگرفت و بعد از گذشت 5 سال از تصویب آن، اجرایی نشد.

وی افزود: دولت در ماه‌های انتهایی خود بدون کار کارشناسی و بدون مشورت با ارکان مختلف درصدد اجرای این مصوبه برآمده است و وزیر علوم بدون همفکری اقدام به ادغام کرده که این موضوع باعث ایجاد مسائل اجتماعی بسیار می شود.

نماینده مردم فردوس در مجلس تصریح کرد: با وجود تذکرات بسیار در این خصوص، اما مشخص نیست برخی افراد چه اصراری دارند که برای کشور مسئله ایجاد کنند، در واقع آنها به دنبال حاشیه سازی هستند.

نصیرایی اظهار داشت: با این ادغام کارشناسی نشده، حدود 140 هزار دانشجو آسیب می‌بینند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در گذشته نیز درباره این مسئله به وزیر علوم نامه نوشته و دغدغه نمایندگان را مطرح کردم.

وی تصریح کرد: ادغام مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید با هماهنگی و اولویت بندی باشد و تکلیف دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، آزاد، پیام نور، بخش خصوصی، دانشگاه‌هایی که ردیف بودجه دارند و دانشگاه‌هایی که وقف و کمک‌های مردمی اداره می‌شوند، مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله مذکور موضوع مهمی است و آن را پیگیری کرده تا جلساتی برای رفع آن برگزار شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول