اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

یادداشت | شهید مجید رجایی، شهید جنگ اقتصادی

شهید مجید رجایی را می‌توان به عنوان شهید جنگ اقتصادی لقب داد و این عرصه را به همین مناسبت بیشتر برجسته و پردازش کرد و ظرفیت‌هایی را برای مقاومت اقتصادی و سپس شکوفایی و پیشرفت اقتصاد بسیج نمود.

یادداشت | شهید مجید رجایی، شهید جنگ اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پوریا سرداریان - مقام معنوی شهید متعالیست؛ اما همواره خون شهید عرصه‌ها می‌گشاید برای پیشرفت انقلاب.

اگر شهید مدافع حرم قربانخانی، از جرگه لوطی‌ها برای دفاع از حرم مخاطب می‌سازد، می‌توان شهید مجید رجایی را به عنوان شهید جنگ اقتصادی لقب داد و این عرصه را به همین مناسبت بیشتر برجسته و پردازش کرد و ظرفیت‌هایی را برای مقاومت اقتصادی و سپس شکوفایی و پیشرفت اقتصاد بسیج نمود.

در مصاحبه اخیر مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به فراخور شهادت شهید فاروجی‌مان، از داستان قاچاق سوخت و سوختبران سخن به میان آمد. گفته شد پاکستان روزانه به حدود ۵ میلیون لیتر سوخت نیاز دارد، حال این نیاز یا از ایران باید تامین شود، یا سعودی.

با توجه به این واقعیت و برای تبدیل بحران به فرصت «طرح رزاق» در دستور کار قرار گرفت. چهار جایگاه در نقطه صفر مرزی با همکاری دولت و سپاه احداث گردید، ماشین‌های سوختبران دارای هویت شد و بنا شد وزارت نفت سوخت مورد نیاز را به جایگاه برساند و از امکان خودروهای سوختبری برای انتقال به پاکستان استفاده گردد. اما تامین حجم سوخت روزانه کافی و نیز قیمت تمام شده سوخت رسیده به جایگاه، دو چالش مهم در تحقق طرح رزاق بصورت موثر بوده است. لذا مطالبه از وزارت نفت برای رفع این چالش ها و رفع بحران سوختبری به عنوان یک مساله اولویت‌دار برای مطالبه مردمی و پیگیری اجرایی مطرح گردید.

ازاین‌رو برای همدردی با خانواده‌های آسیب‌پذیر سیستان‌وبلوچستان و رفع محرومیت آن خطه مهم، گرمای‌خون شهید عزیزمان حرارتی است برای مردم مطالبه‌گر و مسئولان انقلابی تا هرچه سریعتر، گام در مسیر رفع زخم‌های اقتصادی بردارند تا مجال وزوز مگس‌ها برای نشستن بر این زخم‌ها ایجاد نگردد. 

پیشنهاد می‌کنم به مناسبت چهلمین روز شهادت مجید رجایی، یادواره‌ای با موضوع جنگ اقتصادی در استان خراسان شمالی برگزار گردد و از چالش خاص سوختبری و چالش‌های عمومی در موضوع جنگ اقتصادی که دامن استان‌مان را به خود آلاییده، سخن به میان آید و حرارت معنوی شهیدمان به عنوان پیشران پیشرفت اقتصادی و احیای روحیه مقاومت اقتصادی استفاده گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول