اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

لزوم همکاری اقتصادی ایران و سوریه برای کاهش اثرات جنگ اقتصادی

رئیس اتاق مشترک سوریه و ایران گفت: سوریه و ایران با توسعه همکاریهای اقتصادی با هم باید اثرات جنگ اقتصادی و تحریم ها را کاهش دهند.

لزوم همکاری اقتصادی ایران و سوریه برای کاهش اثرات جنگ اقتصادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس فهد محمود درویش رئیس اتاق مشترک سوریه و ایران امروز در همایش فرصت های همکاری با سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: سوریه و ایران امروز درگیر جنگ اقتصادی هستند لذا در این شرایط سخت انتظار داریم تا با برگزاری جلسات به نتایج خوبی برسیم تا این جنگ تمام شود و با دستیابی به نتایج خوب اثرات تحریم را کاهش دهیم. 

رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران با اشاره به اینکه موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه در سال 2011 به امضا رسید، گفت: علیرغم این موافقتنامه محدودیت های برای صادرات برخی از کالاها وجود دارد و یا اینکه برای صادرات برخی از کالا مانند شیرخشک ممانعت می شود. این در حالی است که در تفاهم نامه مشترک میان ایران و سوریه بندی برای ممنوعیت صادرات و واردات وجود ندارد. 

درویش با ابراز خرسندی از اینکه مقرر شده تا هر ماه یک کشتی از ایران به سوریه کالاهای صادراتی را به این کشور حمل کند، بیان داشت: بازگشایی معابر زمینی بین ایران و سوریه می تواند نتایج خوبی برای دو کشور داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول