اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سعیدی: واژه محرومیت برای سیستان و بلوچستان کوچک است/ قالیباف: اولویت مجلس توجه به استان‌های محروم است

رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده چابهار مبنی بر عدم توجه به استان سیستان و بلوچستان در تخصیص منابع بودجه‌ای، گفت: سیاست و اولویت مجلس یازدهم توجه به استان‌های محروم است.

سعیدی: واژه محرومیت برای سیستان و بلوچستان کوچک است/ قالیباف: اولویت مجلس توجه به استان‌های محروم است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: وضعیت استان سیستان و بلوچستان به شکلی است که واژه محرومیت نمی تواند نمایانگر مشکلات این حوزه باشد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان تنها مردمان این سرزمین هستند که از شرق، غرب، شمال و جنوب در مقابل دشمن ایستاده اند، لذا انتظار می رفت در جریان بررسی بند (الف) تبصره 3 این لایحه در کنار استان خوزستان، به سیستان و بلوچستان نیز توجه می شد. اما مردم سیستان دیگر انتظاری ندارند و مجلس انقلابی ثابت کرد با عدل علی (ع) هزاران فرسنگ فاصله دارد.

نماینده چابهار در مجلس تصریح کرد: تا چه زمانی و تا چه میزان باید مردمان و کودکان سیستان و بلوچستان کشته شوند تا فکری هم به حال ما کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده گفت: امکانات کمتر و بیشتر را در برخی از استان شاهدیم، لذا نمایندگان می توانند در جریان رسیدگی به بودجه سال 1400 پیشنهاداتی را برای استان های خود مطرح کنند. درست نیست که همه موضوعات و مشکلات را به یک بند از بودجه تسری دهیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: ما در بندها و تبصره های مختلف به مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان توجه کردیم و منابعی را اختصاص دادیم؛ سیاست و اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است، لذا به گونه ای صحبت نکنید که برداشت های نادرست از مصوبات مجلس پیش بیاید.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول