اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

انفجار کشتی رژیم صهیونیستی و اظهارات دن‌کیشوتی نتانیاهو

اظهارات غیر مستند نتانیاهو در مورد نقش ایران در انفجار کشتی این رژیم، شیوه جدید و غیر قابل درکی نیست چرا که او رژیمی را نمایندگی می‌کند که حیاتش در بحران‌سازی است و بر این اساس از هیچ اقدامی برای تقویت «راهبرد تنش‌آفرینی فعال» فروگذار نمی‌کند.

انفجار کشتی رژیم صهیونیستی و اظهارات دن‌کیشوتی نتانیاهو

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جمعه هفته گذشته خبر وقوع انفجار در یک کشتی باری رژیم صهیونیستی به نام «ام وی هلیوس ری» که متعلق به شرکت کشتیرانی «ری» واقع در تل‌آویو است از سوی رسانه‌ها منتشر شد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز به صورت صریح انفجار کشتی این رژیم را به ایران منتسب نمود و در اظهاراتی تهدیدآمیز اعلام کرد که به این اقدام واکنش نشان می‌دهد.‌

نتانیاهو اظهارات تکراری و مستمر خود در مورد ایران را مجددا بیان کرد و گفت: در همه جبهه‌ها به ایران ضربه می‌زنیم.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها،  کشتی «هلیوس ری» که از بندر دمام عربستان سعودی عازم سنگاپور بوده روز پنج شنبه ۷ اسفندماه (۲۵ فوریه) ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی در دریای عمان دچار انفجار شده و حفره‌هایی در دو طرف کشتی ایجاد شده است.

«رامی اونگار» مالک اسراییلی این کشتی چند ساعت پس از انتشار خبر انفجار در مصاحبه با رادیو «کان» رژیم صهیونیستی گفت: «آسیب کشتی از دو حفره با قطر یک متر و نیم تشکیل شده اما برای ما هنوز روشن نیست که این حفره‌ها در اثر انفجار یک موشک ایجاد شده یا یک مین که به بدنه کشتی وصل بوده است.»

به دنبال انتشار این خبر، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انتشار اخبار هدف‌مند مدعی شدند که مقامات صهیونیست، ایران را مسئول این حمله می‌دانند.

در این میان، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پا را از انتشار خبرهای غیر رسمی رسانه‌ای فراتر گذاشت و در اظهارنظری محتاطانه اعلام کرد: «ارزیابی اولیه نشان می‌دهد ایران در پشت هدف قرار دادن کشتی اسرائیلی در روز پنجشنبه قرار دارد اما این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد.»

از روز جمعه هفته گذشته که این خبر و اظهارنظرهای مربوط به آن منتشر شد هیچ‌یک از مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران واکنشی به این رخداد و فضاسازی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این خصوص نداشته‌اند.

اظهارات نتانیاهو و متهم‌سازی ایران در خصوص حمله به کشتی رژیم صهیونیستی جدیدترین اعلام موضع مقامات این رژیم با هدف متهم‌سازی ایران در این رخداد بوده است.

این ادعاها از سوی نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که هیچ‌گونه سند و نشانه‌ای در خصوص اثبات این اتهام حتی از نوع نقاشی‌های معروف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارائه نشده و صرفا تلاش می‌شود با هیاهوی رسانه‌ای صحت این ادعا به افکار عمومی القاء شود.

ایران همواره در زمینه حفظ امنیت خطوط کشتیرانی تجاری پیشرو بوده و اساسا یکی از دلایل مخالفت جدی جمهوری اسلامی با حضور تنش آفرین نیروهای نظامی بیگانه در منطقه، مختل شدن امنیت کشتیرانی تجاری است.

رفتار و گفتار نتانیاهو اما شیوه جدید و غیر قابل درکی نیست چرا که او رژیمی را نمایندگی می‌کند که حیات آن در بحران‌سازی است و بر این اساس از هیچ اقدامی برای تقویت «راهبرد تنش‌آفرینی فعال» فروگذار نمی‌کند.

نتانیاهو در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی جایگاه متزلزلی دارد. سوء مدیریت و ناکارآمدی او در کنار پرونده‌های سنگین فساد مالی خود و خانواده‌اش، شرایط بسیار سختی را برای پیروزی در انتخابات سوم فروردین ۱۴۰۰ در سرزمین‌های اشغالی پیش روی او قرار داده و از این رو تلاش می‌کند با رفتارهای «دن‌کیشوتی» طیف‌های افراطی درون این رژیم را به سمت خود جلب کند.

اگرچه تهدیدات آشکاری مشابه آنچه که نتانیاهو در متهم‌سازی ایران در خصوص انفجار کشتی این رژیم بیان داشت فارغ از واکنش ایران، هزینه‌های سنگین سیاسی و امنیتی برای دولت او به دنبال خواهد داشت لیکن نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که هرگونه شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخی چند برابری و پشیمان کننده خواهد داشت.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول