اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ارائه مدرک مهارت با اخذ مبالغ خارج از عرف/برخورد با مراکز آموزشی متخلف

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ضمن تأکید بر حمایت از هنرجویان این حوزه، گفت: در این راستا دو مرکزی که با دریافت مبالغ خارج از عرف برای ارائه مدارک مهارت اقدام کرده بودند شناسایی و برخورد قانونی صورت گرفت.

ارائه مدرک مهارت با اخذ مبالغ خارج از عرف/برخورد با مراکز آموزشی متخلف

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از اجرای طرح نظارت بر عملکرد مراکز آموزش صنایع‌دستی برای نخستین بار در البرز خبر داد و گفت: در این راستا و به منظور جلو‌گیر‌ی از تخلفات مالی و حمایت از هنرجویان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی طرح فوق در استان اجرایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: بر این اساس و به همت سر‌پرست معاونت صنایع‌دستی این اداره کل تفاهم‌نامه‌هایی به منظور توسعه، ترویج و آموزش رایگان و ارزان‌قیمت رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی با آموزشگاه‌ها‌ی فنی‌و‌حرفه‌ای، کارگاهی و ... منعقد شده که مدرک پایان دوره نیز اعطا می‌شود.

محمد‌ی اظهار کرد: پس از رصد واحد‌های زیرمجموعه و بر‌رسی گزارشات واصله مبنی بر تخلف ۲ مرکز آموزشی طرف تفاهم‌نامه، تخلفات مالی محرز بوده و همچنین هر یک از این مراکز با ارائه مدرک مهارت اقدام به اخذ مبالغ خارج عرف از هنر‌آموزا‌ن کرده‌اند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در این راستا، ابتدا اقدام به صدور تذکر کتبی به واحد‌های متخلف کرده و پس از آن نیز اخطار کتبی به منظور اصلاح قیمت‌ها صادر شده که پس از عدم توجه از طرف مدیران زیرمجموعه و تضاد موضوع مطروحه با ماموریت محوله معاونت صنایع‌دستی، تفاهم‌نامه‌ها‌ی مذکور از طرف این اداره‌کل لغو شده است.

وی ضمن پشتیبانی و حمایت از حقوق هنرجویان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی یاد‌آور شد: اهتمام ویژه‌ای از طرف مسؤولان مربوطه به منظور آموز‌ش‌ها‌ی ارزان و در دسترس شکل گرفته است که موارد‌ی از این دست نمی‌تواند مانع از اجرا‌ی طرح‌ها و برنامه‌های مصوب شده و همواره در طی مسیر با مواردی‌ این چنین بر‌خورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول