اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

ایجاد 500 هزار شغل توسط کمیته امداد درسال آینده

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صورت تخصیص۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغال مددجویان، در سال آینده خبر داد.

ایجاد 500 هزار شغل توسط کمیته امداد درسال آینده

حجت‌الله عبدالملکی،معاون اشتغال کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس  با اشاره به تقدیر رئیس جمهور از فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط کمیته امداد، گفت: از دولت درخواست کردیم تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و بودجه فنی مربوطه را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به ایجاد ۲۳۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال جاری، به دولت اعلام کردیم در صورت اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع داخلی شبکه بانکی، آماده سازماندهی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال آینده هستیم.

معاون اشتغال کمیته امداد افزود: هم چنین به هزار میلیارد تومان منابع پشتیبانی در ساماندهی و ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی نیاز داریم که هر دو میزان این منابع معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی کشور موجود و قابل تخصیص است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: منابع مورد نیاز تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال نیم میلیون مددجو در شبکه بانکی کشور موجود است؛ اگر فقط نیم درصد تسهیلات دولتی در اختیار ما قرار گیرد، می‌توانیم تا ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال آینده ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه کرد: زیر ساخت ایجاد اشتغال را طی سال‌ها فراهم کرده‌ایم و مانند کانال مستحکمی است که نیازمند پمپاژ، تزریق و راه‌اندازی است.

وی به طرح پوشش کامل مشاغل خانگی در سراسر کشور توسط کمیته امداد پرداخت و گفت: پیشنهاد سازماندهی مشاغل خانگی را به دولت و مجلس داده‌ایم و منتظر پاسخ دولت هستیم.

عبدالملکی در رابطه با ایجاد ۶۰ بنگاه اشتغال آسیب‌دیده مددجویان در زلزله سی‌سخت، اعلام کرد:صندوق داخلی بیمه خسارت در کمیته امداد جبران خسارت هر طرحی که دچار آسیب شود را بر عهده دارد؛ در سی‌سخت هم در حال ارزیابی خسارت بنگاه‌های اشتغال کمیته امداد هستیم و مشکل بنگاه‌های شغلی مددجویان پس از حل مشکل اسکان، جبران می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول