اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

انجام دو عمل فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان از انجام دو عمل فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی و آغاز نجوای زندگی در گوش دو ناشنوای هم استانی خبرداد.

انجام دو عمل فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

علیرضا مالکی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با فراهم شدن دو پروتز کاشت حلزون، به زودی تعداد اعمال جراحی کاشت حلزون در بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان به 11 عمل خواهد رسید.

وی افزود: عمل جراحی کاشت حلزون یکی از اعمال فوق تخصصی است که از سال گذشته با تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز، شرایط انجام آن در این بیمارستان فراهم شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان ادامه داد: حلزون شنوایی پس از قرار گرفتن در گوش، عصب شنوایی را به صورت الکتریکی تحریک کرده و فرکانس های صدا را برای فرد ناشنوا قابل درک کند.

وی گفت: پس از انجام عمل جراحی، فرد نیاز به حضور در کلینیک گفتار درمانی  و تربیت شنیداری جهت درک آواها و صداها خواهد داشت که اگر این عمل تا پیش از 3 سالگی صورت پذیرد، امکان شکل گیری گفتار و درک صداها بسیار تقویت خواهد شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان با اشاره به اینکه هم اکنون 11 نفر  در نوبت دریافت پروتز شنوایی هستند تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای این پروتز، افراد کاندید عمل کاشت، به هیئت امنای ارزی معرفی و با توجه به نوع بیمه مبلغی اندک نسبت به مجموع هزینه ها، توسط بیمار و بقیه هزینه توسط این هیئت امنا پرداخت و پروتز تامین و ارسال می شود.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول