اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: پوتین آماده گفت‌وگو با آمریکا و دیگر کشورهاست

سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به آمادگی رئیس‌جمهور روسیه برای رایزنی با کشورهای مختلف از جمله آمریکا درخصوص اختلاف نظرها، گفت اما همه کشورها این اراده سیاسی را از خود نشان نداده‌اند.

کرملین: پوتین آماده گفت‌وگو با آمریکا و دیگر کشورهاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از آمادگی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور برای گفت‌وگو با آمریکا درخصوص روابط دوجانبه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» پسکوف طی نشست خبری در کرملین با بیان اینکه پوتین آماده است تا درباره مسائل مورد اختلاف با کشورهای مختلف از جمله آمریکا به رایزنی بنشیند، اما گفت که کشورهای مقابل هنوز چنین اراده سیاسی را از خود نشان نداده‌اند.

وی در این باره توضیح داد: «پوتین بارها درباره آمادگی خود برای احیا و توسعه روابط ما (آمریکا و روسیه) متناسب با پویایی و آمادگی آمریکا برای این کار صحبت کرده است. با این حال سطح آمادگی‌ها متفاوت است. پوتین آماده بوده و هست تا با تمام کشورها از جمله ایالات متحده گفت‌وگو کند و برای حل سخت‌ترین اختلاف‌نظرها نیز آماده است».

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن هرگز شبه‌جزیره کریمه را جزو خاک روسیه نمی‌داند، گفت مسکو انتظار هم ندارد آنها چنین چیزی را به رسمیت بشناسند.

به نوشته تاس، پسکوف با بیان اینکه مسکو، کریمه را به خود الحاق نکرد بلکه آن شبه‌جزیره به‌شکل قانونی به فدراسیون روسیه پیوست، اظهار داشت: «پس الحاق کریمه نمی‌تواند به رسمیت شناخته شود زیرا اصولا الحاقی در کار نبود».

وی پیش از این نیز تلاش بی وقفه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه را به باد انتقاد گرفته و خواستار گفت‌وگو و مذاکره برای حل اختلافات شد. (جزئیات بیشتر)

در پی تشدید تنش‌های دیپلماتیک میان روسیه و کشورهای اروپایی و اخراج چند دیپلمات اروپایی از روسیه به دلیل مشارکت در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از الکسی ناوالنی چهره غربگرای مخالف روسیه که پس از بازگشت به خاک روسیه بازداشت شده است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در نشست آتی مقام‌های عالی‌رتبه این سازمان، «پیشنهادهای قاطعی» را در ارتباط با روسیه ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول