اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کرونای انگلیسی به کردستان رسید

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از سه بیمار مشکوک مبتلا به کرونا جهش یافته انگلیسی در استان که به تهران ارسال شده بود، مثبت است.

کرونای انگلیسی به کردستان رسید

دکتر ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: نتیجه آزمایش یک نفر از سه بیمار مشکوک مبتلا به کرونا جهش یافته انگلیسی در استان که به تهران ارسال شده بود، مثبت است.

وی با بیان اینکه نمونه آزمایش ۲ بیمار مشکوک دیگر هم در حال بررسی است، عنوان کرد: هم‌اکنون وضعیت عمومی بیماری که نتجیه آزمایش وی مثبت اعلام شده مطلوب بوده و مشکل خاصی ندارد.

وی با تاکید براینکه افرادی در تماس نزدیک با این بیماران شناسایی و در حال انجام تست کرونا از آنها هستیم، اذعان کرد: بیمار مشکوک دیگر به این نوع از ویروس جهش یافته در استان شناسایی شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: مشغول فراهم کردن امکان انجام تست‌های ویژه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان هستیم و امکانات آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس جهش یافته نباید در مردم وحشت ایجاد کند، عنوان کرد:این ویروس علائمی شبیه ویروس اولیه دارد و تنها روند بروز علائم آن سریعتر و میزان واگیری آن بیشتر است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از نظر ابتلا به کرونا استان در وضعیت باثباتی به سر می‌برد، اذعان کرد: در برخی روزها شاهد افزایش‌های نگران کننده‌ای در برخی شهرستان‌ها هستیم.

وی با تاکید براینکه اگر مردم رعایت نکنند، روزهای سختی در پیش داریم، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان به ویژه در شهر سنندج قرار گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: مهم‌ترین نگرانی اصلی ما تجمع‌های خانوادگی، مهمانی‌ها و عروسی‌ها به عنوان مهم‌ترین کانون‌های شیوع ویروس است.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول