اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن: سازمان ملل به وظیفه خود برای محافظت از غیرنظامیان عمل کند

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت که سازمان ملل باید با فشار به کشورهای متجاوز به یمن، در راستای حفظ جان غیر نظامیان اقدام کند.

یمن: سازمان ملل به وظیفه خود برای محافظت از غیرنظامیان عمل کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دکتر «نجیب القباطی» سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) گفت که سازمان ملل باید جلوی حملات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان را بگیرد.

به نوشته المسیره،  او با اشاره به حمله روز شنبه ائتلاف سعودی به یک خانه مسکونی در منطقه «الحوک» استان «الحدیده» و شهادت پنج تن از اعضای یک خانواده و مجروحیت یکی دیگر، گفت که این جنایت پس از حمله ژانویه گذشته به یک سالن عروسی در همین منطقه و شهادت سه غیر نظامی و مجروحیت هفت نفر دیگر بود.

او هدف قرار دادن محله‌های مسکونی را نشانه‌ای از اصرار ائتلاف سعودی و مزدوران برای قتل غیر نظامیان و نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری در سایه سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل دانست و گفت که ائتلاف سعودی همزمان مانع ورود فراورده‌های نفتی به یمن می‌شود که موجب توقف ارائه خدمات پزشکی در برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود.

همزمان مقامات یمنی می‌گویند که تا زمانی که حملات علیه غیرنظامی‌ها ومحاصره ادامه دارد، حملات موشکی و پهپادی به خاک عربستان نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول