اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افتخارآفرینی با دستان خالی/چتر حمایت خیر کهگیلویه و بویراحمدی بر سر دختران ورزشکار

دختران موی‌تای کار کهگیلویه و بویراحمد با دستان خالی پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می‌کنند.

افتخارآفرینی با دستان خالی/چتر حمایت خیر کهگیلویه و بویراحمدی  بر سر دختران ورزشکار

خبرگزاری فارس یاسوج، نسیم راوند_ به جرات می‌توان گفت استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از پتانسیل‌ها و استعداد است و چون حمایت نشده‌اند این استعدادها شکوفا نشده و شناخته نشده است، اما هستند عده‌ای که با دست خالی تلاش می‌کنند، افتخار می‌آفرینند و چون نگینی می‌درخشند.

درست مثل دختران ورزشکار تیم موی‌تای کهگیلویه و بویراحمد که تاکنون موفق شدند ۴ مدال طلای المپیاد، ۲ طلای تیم ملی و ۲ طلای بازی‌های آسیایی کسب کنند.

 

اما چه شد که بچه‌های پر استعداد کهگیلویه و بویراحمد به این سطح از افتخارات رسیدند آن هم بدون اینکه مورد حمایت قرار گیرند یا کسی حالشان را بپرسد.

رویا الهی سرمربی تیم موی‌تای بانوان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال گفت: سطح تیم به مرحله‌ای رسیده بود که برای مسابقات انتخابی تیم ملی اعزام به بازی‌های آسیایی آماده می‌شدیم.

در مسابقات انتخابی تیم ملی خانم‌ها نادیا اعتمادمقدم و فاطمه آرین به اردو دعوت شدند و سال ۹۸ اعتماد مقدم موفق شد در مسابقات آسیایی ابوظبی در رشته موی‌‌تای برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشورمان مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کند و مدال نقره هم به فاطمه آرین رسید.

 

الهی مربی این تیم با اشاره به مشکلات متعددی که بانوان ورزشکار با آن مواجه هستند، گفت: معضلی که داریم اینکه میان ادارات پاس‌کاری می‌شویم و آنها برای حق مسلم این بچه‌ها ما را به همدیگر پاس می‌دهند.

بچه‌های ورزشکار ما هنگام تمرین به دلیل سوء تغذیه ضعف می‌کنند، حتی کرایه‌ آمدن و رفتن به محل تمرین را خودم می‌پردازم، ورزشکار من لباس و کفش تمرین ندارد و دارنده طلای بازی‌های آسیایی مورد حمایت هیچ جایی نیست و در هزینه‌ها دچار مشکل است.

ورزشکار افتخار آفرین و طلای آسیایی من بعد از اینکه از مسابقات باز می‌گردند تنها توسط ورزش و جوانان حمایت می‌‌شوند، وی هزینه ایاب و ذهاب ندارد  اگر شرایط همین‌طور پیش برود خانواده‌ها مانع حضور آنها می‌شوند.

اما با وجود این مشکلات همیشه دست‌های مهربانی هستند که به یاری دیگران می‌شتابند. نمونه آن خیری است که بعد از اینکه استعدادهای دختران کهگیلویه و بویراحمد را دید به یاری آنها شتافت و روز گذشته با حضور شاهرخ کناری و جمعی از اهالی ورزش،خانواده شهدا و رسانه‌ها سالن تجهیز شده شیرهای جوان( دختران موی‌تای کار یاسوجی) افتتاح شد.

 

در حاشیه این مراسم فرماندار پای صحبت‌های ورزشکاران نشست و ضمن تقدیر از خانواده مندنی‌پور خیر هم‌استانی قول مساعد داد مشکلات ورزشکاران را حل و فصل کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول