اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برکات کمک مومنانه، از توزیع 16 میلیون بسته کمک معیشتی تا آزادی 4 هزار نفر

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: توزیع 16 میلیون بسته کمک معیشتی و آزادی 4 هزار نفر از برکات اجرای رزمایش کمک مومنانه در کشور است.

برکات کمک مومنانه، از توزیع 16 میلیون بسته کمک معیشتی تا آزادی 4 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار محمد زهرایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در نقشه راه خود دارای چهار ماموریت ویژه است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ساماندهی و سازماندهی جریان جهادی کشور از جمله رویکردهای این نقشه است، اضافه کرد: توسعه کمی، کیفی و تخصصی کردن گروه‌های جهادی از دیگر ماموریت‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های محرومیت‌زدائی زودبازده، عام‌المنفعه اقتصادی از جمله دیگر رویکردها است، گفت: کمک به مردم پایه کردن اقتصاد مقاومتی از دیگر ماموریت‌های این سازمان است.

زهرایی با اشاره به اینکه کمک به صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها و قطب‌های صنایع تبدیلی و خدمت‌رسانی در حوادث و بلایا از دیگر ماموریت‌های این سازمان است، گفت: در نقشه راه چشم‌انداز و افق این ماموریت‌ها با میدان‌داری بسیج سازندگی تعریف شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه نیروی انسانی تخصصی در اقشار، رده‌ها و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌ها از جمله شوراها و مجامع جاری استان‌ها، صندوق‌های قرض‌الحسنه، تسهیل‌گران و سرخوشه‌های قطب‌ها بازوی اجرای نقشه راه است، گفت: کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی دیگر بازوی اجرایی این طرح محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان بسیج سازندگی در قالب این نقشه راه پروژه محور و مقطعی نخواهد بود، ادامه داد: صفر تا ۱۰۰ طرح‌های مختلف همانند طرح جامع محرومیت‌زدائی مردم، در آن تعریف و مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه دبیری نهضت کمک مومنانه در سپاه و بسیج به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده است، ادامه داد: سه مرحله این رزمایش در ماه‌های رمضان، ذی‌الحجه، محرم و صفر اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم رزمایش در قالب پنج مرحله در هفته وحدت، هفته بسیج، سالروز شهادت سردار سلیمانی، دهه فجر اجرایی شده است، گفت: مرحله پنجم نیز در قالب میلاد نور از سالروز میلاد امام جواد (ع) تا میلاد امام سجاد (ع) در ماه شعبان اجرایی می‌شود.

سردار زهرایی با اشاره به توزیع ۱۶ میلیون بسته معیشتی و آزادسازی ۴ هزار و ۲۰۰ زندانی در قالب رزمایش کمک مومنانه عنوان کرد: در قالب این رزمایش ۲۱ میلیون پرس غذای گرم، ۲ میلیون لوازم التحریر و تبلت در کشور توزیع شده است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول