اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی از زیرساخت‌های مهم پرورشی و فرهنگی است

معاون وزیر آموزش و پرورش ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی را از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مهم پرورشی و فرهنگی دانست و گفت: در نشستی موضوع ساخت و راه‌اندازی اردوگاه در ساوه را مطرح و در صورت تأیید برای ایجاد اردوگاه در یک منطقه مناسب مراحل اخذ قانونی مجوز و کمک به ساخت و تجهیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی از زیرساخت‌های مهم پرورشی و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علیرضا کاظمی در پایان سفر خود به ساوه و در حاشیه کلنگ‌زنی ساخت دارالقرآن در این شهر در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که امروز به ساوه صورت گرفت مسائل مختلف از جمله کمبود فضای آموزشی، کمبود سرانه ورزشی و پرورشی مطرح شد که قطعاً پیگیری و مشکلات موجود به وزارت خانه منتقل خواهد شد.

وی با تقدیر از مشارکت خوب خیرین ساوجی در ساخت و تجهیز اماکن آموزشی و پرورشی گفت: شهرستان ساوه موفقیت‌های بسیار زیادی در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی دارد و ساخت این دارالقرآن منشأ خیر و برکت برای شهرستان خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فرهنگ از جمله دارالقرآن‌ها و کانون‌ها می‌تواند علاوه بر ایجاد جریان‌های فرهنگی خوب، زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

کاظمی با ابراز نگرانی در خصوص گسترش آسیب‌های اجتماعی افزود: ما باید تلاش مضاعف در خصوص رفع این آسیب‌ها داشته باشیم که یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های قرآنی است.

وی تصریح کرد: هرچقدر دانش آموزان و نوجوانان را با فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، دینی و هنری سرگرم و آشنا کنیم و زمینه حضورشان را در این موارد فراهم کنیم خود بهترین اقدام برای پیشگیری از این آسیب‌هاست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برخی از دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی بوده و برخی نیز تحت آسیب قرار گرفته‌اند قلمداد کرد: باید در این خصوص چاره‌جویی شود، در شورای آموزش و پرورش به طور ویژه بحث آسیب‌های اجتماعی مطرح و تحلیل شود و طرح خاصی باید برای آن اتخاذ شود.

کاظمی با اشاره به اهتمام معاونت پرورشی وزارت برای حل مشکلات این حوزه افزود: هماهنگی‌هایی بابت پروژه‌های نیمه‌تمام در ساوه انجام شد که قرار است در فرصت دیگری و با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس در خصوص مشکل فضاهای آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

وی همچنین ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی را از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مهم پرورشی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: در نشستی موضوع ساخت و راه‌اندازی اردوگاه در ساوه را مطرح و در صورت تأیید برای ایجاد اردوگاه در یک منطقه مناسب مراحل اخذ قانونی مجوز و کمک به ساخت و تجهیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول